مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس گفت: ۱۴۰۰ هکتار از اراضی دشت های این منطقه به سامانه های آبیاری تحت فشار تجهیز می شوند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز ، عرب باغی با اشاره به همکاری سازمان منطقه آزاد ارس با شرکت توسعه و عمران اراضی کشاورزی اظهار داشت: بر همین اساس بخش دیگری از اراضی کشاورزی منطقه به سامانه های آبیاری تحت فشار مجهز خواهند شد.

وی افزود: بر اساس تفاهم نامه منعقد شده، یک هزار و ۴۰۰ هکتار از اراضی منطقه آزاد ارس جهت انجام مطالعات خاک شناسی و طراحی و اجرای سیستم آبیاری در اختیار شرکت توسعه و عمران اراضی کشاورزی قرار می گیرد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس تصریح کرد: بر اساس این تفاهم نامه، برای افزایش بهره وری و جلو گیری از خرد شدن اراضی، بعد از اتمام آماده سازی، از اراضی مذکور در قالب کشت و صنعت بهره برداری خواهد شد که پیگیری اختصاص آب از سازمان آب و هزینه های پروژه از جمله مطالعه، طراحی و اجرا بر عهده شرکت توسعه و عمران اراضی کشاورزی است.

عرب باغی گفت: تاکنون یکهزار و ۹۰۰ هکتار از اراضی سه هزار و ۳۰۰ هکتاری دشت گلفرج با همکاری سازمان های منطقه آزاد ارس، جهاد کشاورزی و آب منطقه ای آذربایجان شرقی تجهیز و آماده آبیاری تحت فشار قرار گرفته و ۷۲۰ هکتار از این اراضی تا پایان سال کشت و به بهره برداری خواهد رسید.

رئیس هیات مدیره سازمان منطقه آزاد ارس در پایان اظهار داشت: این اقدامات در قالب تفاهم نامه همکاری تجهیز اراضی روستاهای گلفرج و سیلگرد به سیستم آبیاری تحت فشار صورت می گیرد که پیش از این به امضای مدیران عامل سازمان منطقه آزاد ارس و شرکت توسعه و عمران اراضی کشاورزی رسیده است.
 
برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/ت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.