مدیر کل راه و شهرسازی لرستان گفت:با اجرای کامل و بهره برداری از آزادراه خرم آباد - بروجرد - اراک مسیر کنونی این محور 50 کیلومتر کاهش خواهد یافت.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ شهرام ملکی افزود: این طرح به طول 135 کیلومتر متصل کننده کریدور شمال و جنوب کشور به محورهای ارتباطی لرستان است که 80 کیلومتر از آن در حوزه استحفاظی لرستان قرار دارد.

وی اظهار کرد: این آزاد راه با اعتبار بیش از 11 هزار میلیارد ریال با مشارکت قرارگاه سازندگی خاتم‎الانبیاء (ص) در حال اجرا است.

وی تصریح کرد: این پروژه راهسازی با مشخصات آزاد راهی سه خط رفت و سه خط برگشت در حال ساخت است که 11 کیلومتر آن در قالب تونل طراحی شده است.

مدیر کل راه و شهرسازی استان لرستان گفت: پروژه آزادراه خرم آباد - اراک به طول 134 کیلومتر بخش مهمی از کریدور اصلی و ترافیکی کشور در مسیر شمال به جنوب و اتصال دهنده مسیر آزادراهی از نواحی شمالی به بندرامام خمینی (ره) در جنوب کشور است.

ملکی افزود: اجرای این پروژه مهم عمرانی در حوزه راهسازی، ضمن اتصال مسیر آزادراهی شمال به جنوب کشور، نقش مهم و موثری در جابجایی مسافر در طول این کریدور ارتباطی اصلی دارد.

وی بیان داشت: عملیات اجرایی این طرح از سال 92 آغاز شده که براساس قرارداد، در مدت 36 ماه به بهره برداری خواهد رسید. 

مدیر کل رلاه و شهرسازی لرستان گفت: آزادراه اراک - خرم آباد از فاصله 15 کیلومتری محور اراک - بروجرد در حدفاصل پتروشیمی و پالایشگاه اراک آغاز و پس از عبور از غرب شهر شازند و شرق شهر بروجرد در 10 کیلومتری شهر خرم آباد به مسیر فعلی خرم آباد - بروجرد متصل خواهد شد.

ملکی افزود: این پروژه توسط قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص) به صورت طرح و احداث شامل طراحی، تامین مصالح و ساخت ازادراه شش خطه اجرا می شود.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.