مربیان و ملی پوشان تیم ملی جودو در آستانه رقابت‌های گرند پریکس کره جنوبی در خصوص اردوها و مشکلات مالی به صحبت پرداختند.


تیم ملی جودو ایران قرار است با حضور دو ورزشکار در رقابت های گرندپریکس کره جنوبی شرکت کند.
براین اساس پای صحبت های مجیدزارعیان، سرمربی تیم ملی، امین شاطرزاده مربی تیم ملی و جواد محجوب و سعید ملایی در آستانه این مسابقات می نشینیم.

زارعیان: با حداقل امکانات جودو را به اوج باز می‌گردانیم

سرمربی تیم ملی جودو گفت: هر چند امکانات تیم ملی جودو محدود است اما با همین شرایط نیز می توان به مسیر خود ادامه داد و جودو را به روزهای اوج باز می‌گرداند.

مجید زارعیان در خصوص اردوی تیم ملی جودو در آستانه رقابت های گرندپریکس کره جنوبی اظهار کرد: بلافاصله پس از بازگشت از رقابت‌های ابوظبی به دلیل فشردگی رقابت‌های کسب سهمیه المپیک به مدت 2 هفته اردوی خود را برپا کردیم.

وی افزود: متاسفانه به دلیل مشکلات مالی فدراسیون جودو نمی توانیم در 2 مسابقه جایزه بزرگ چین و ژاپن شرکت کرده و تنها به کره جنوبی اعزام می شویم.

زارعیان درباره تعداد نفرات اعزامی به مسابقات کره جنوبی گفت: با تلاش‌های محمدعلی رستگار رئیس فدراسیون، سعید ملایی و جواد محجوب به کره می روند البته با توجه به این که بریمانلو در مسابقات ابوظبی حریف مکزیکی را شکست داد و نسبت به مسابقات آسیایی جهش چشمگیری داشت، نظر شخصی من این بود که وی نیز به کره اعزام شود اما مشکلات مالی چنین اجازه‌ای را از فدراسیون گرفت.

وی در مورد آمادگی جودوکاران حاضر در اردوی تیم ملی بیان کرد: شرایط جودو کاران خوب است اما نمی‌توانیم خود را با ورزشکاران سایر کشورهایی که به طور مرتب در مسابقات بین‌المللی شرکت می‌کنند، مقایسه کنیم، آنها از استرس کمتری برخوردار بوده و از لحاظ روانی نسبت به ورزشکاران ما آماده‌ترند.

زارعیان درباره حل مشکلات مالی جودوکاران گفت: در صحبتی که با رستگار داشتم وی قول داد در حد بضاعت فدراسیون ، از ملی پوشان حمایت کند اما این بضاعت در حد حرفه ای نیست و ما نیاز به حمایت وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک دارید، از مسئولان خواهش می کنم به فکر حل مشکلات باشند چرا که جودو در حال حاضر نیاز به کمک دارد اگر کمک‌ها و حمایت‌های لازم از جودو صورت گیرد قول می دهد تمرینات ما به صورت حرفه‌ای و المپیکی دنبال شود.

وی افزود: به دلیل مشکلات مالی تاکنون حتی یک سفر اروپایی هم برای برگزاری اردوی مشترک نرفته ایم. تمرین کردن با حریفان اروپایی برای رسیدن به شرایط  آرمانی جودو کاران حیاتی است و حتم بدانید اگر این موضوع قطعی گردد ملی پوشان عملکرد به مراتب بهتری دارند.

زارعیان درباره تاثیر حواشی اخیر جودو در عملکرد ملی پوشان گفت: به هر حال این مسئله در عملکرد مطلوب ملی پوشان تاثیر گذار است، اگر رئیس فدراسیون تمرکز خود را روی جمع و جور کردن مسائل حاشیه‌ای بگذارد به طور حتم نمی‌تواند به تمام امور تیم ملی رسیدگی کند.

وی در خصوص جودوکارانی که تاکنون موفق به کسب سهمیه المپیک شده‌اند اظهار داشت: در حال حاضر سعید ملایی بین 22 نفر رنکینگ المپیکی قرار دارد و اگر جواد محجوب در یکی از مسابقات پیش رو، روی سکو برود، وی نیز به جمع 22 نفر راه می یابد و آنگاه ما به سه سهمیه وعده داده شده دست می یابیم، محمد بریمانلو نیز در مسابقات ابوظبی 60 امتیاز المپیکی به دست آورد در مجموع وضعیت این سه جودوکار نسبت به سایر جودوکاران برای حضور در المپیک  فراهم تر است البته برای حفظ این سهمیه‌ها نیاز به کسب امتیازات المپیکی از مسابقات انتخابی داریم.

سرمربی تیم ملی جودو درباره نبود پزشک متخصص در اردوی ملی پوشان گفت: متاسفانه به دلیل نبود پزشک از پزشک آکادمی ملی المپیک استفاده می کنیم، به هر حال اگر می خواهیم حرفه‌ای عمل کنیم باید ابزار حرفه ای گری  را نیز در اختیار داشته باشیم  چالش های  در اردوی تیم ملی جودو از لحاظ امکانات وجود دارد اما باید مثبت اندیش بوده و با حداقل منابع جودو را به روزهای اوج برگردانیم، به هر حال باوجود این شرایط نه چندان مناسب به مسیر پیشرفت جودو ادامه می دهیم و امیدوارم در المپیک ریو نخستین مدال تاریخ این رشته را کسب کنیم.

شاطرزاده: مسئولان نگاه ویژه ای به فدراسیون داشته باشند

امین شاطرزاده درباره اعزام تیم ملی جودو به مسابقات گراند پریکس کره جنوبی بیان کرد: متاسفانه علی رغم آمادگی تمامی ملی پوشان به دلیل محدودیت مالی فدراسیون تنها سعید ملایی در وزن 81- کیلوگرم و جواد محجوب در وزن 100- کیلوگرم به مسابقات گرندپریکس  کره جنوبی اعزام می شوند.

وی افزود: البته سایر ملی پوشان نیز به حضور در اردوهای خارجی نیاز دارند و امیدوارم با رفع مشکلات مالی این امر محقق شود و آنها نیز آمادگی لازم را برای مسابقات آسیایی ازبکستان به دست آورند.

شاطرزاده در مورد مشکلات مالی فدراسیون اظهار کرد: متاسفانه بضاعت مالی فدراسیون به حدی بالا نیست که تمام نیازهای ملی پوشان برآورده شود، رستگار در حد توان از جودوکاران حمایت می کند اما برای رسیدن به نتایج ایده آل باید وزارت ورزش و کمیته المپیک نگاه ویژه تری به جودو داشته باشند و با افزایش منابع مالی فدراسیون شرایط را برای اعزام ملی پوشان به مسابقات و اردوهای برون مرزی فراهم کنند چرا که کسب مدال با مهیا شدن امکانات خیلی راحت تر است.

مربی تیم ملی وجود درباره عدم حضور پزشک در اردوی تیم ملی بیان کرد: علی رغم وعده سجادی معاون قهرمانی وزارت ورزش و جوانان تاکنون پزشکی در اردوهای تیم ملی حاضر نشده و من مجید زارعیان با تجربه خود سعی داریم از آسیب دیدگی احتمالی جودوکاران جلوگیری کنیم.

وی افزود: به هر حال حضور پزشک جزو ملزومات برگزاری اردو است و ملی پوشان با داشتن پزشک با خیال راحت تری تمرین می کنند.

محجوب: اردوی مشترک با رقبای خارجی تنها راه کسب مدال المپیک است

جواد محجوب در خصوص اردوی تیم ملی جودو در آستانه مسابقات گرندپریکس گفت: اردوی خوب و آرامی را پشت سر گذاشته ایم، با آمادگی کامل در مسابقات کره شرکت می کنم و امیدوارم ضمن افزایش امتیازات المپیکی پرچم ایران را بالا ببرم.

محجوب درباره عدم حضور پزشک در اردوی تیم ملی بیان کرد: بیشتر از حضور پزشک خلاء اردوهای مشترک با حریفان خارجی در تیم ملی جودو احساس می شود، شرایط تمرینی ما با رقیبان قابل قیاس نیست، آنها پس از مسابقات ابوظبی به چین اعزام شده و از آنها جا به کره و سپس به ژاپن می روند،در حالی که من و سعید ملایی با عدم اعزام به مسابقات چین و ژاپن نزدیک به 800 امتیاز المپیکی را از دست می دهیم.

وی افزود:من بارها با قهرمانان جهان و المپیک مبارزه کرده ام و در برخی از بازی‌ها آنها را شکست داده‌ام اردوهای مشترک با حریفان خارجی به من  ثابت کرده قهرمانان دنیا از نظر فنی برتری خاصی نسبت به جوانان و جودوکاران مستعد ایرانی ندارند، آنها از کره مریخ نیامده‌اند که ورزشکاران ما بترسند.

محجوب ادامه داد: در طول ماه نزدیک به یک و نیم میلیون از جیب خود برای تامین مکمل‌های تمرینی هزینه می‌کنیم برای حضور در اردو تنها نیاز به انگیزه داریم، اردوی مشترک  تنها راه حل جودو برای گرفتن مدال المپیک است چرا که در این اردوها با قهرمانان صاحب نام دنیا  تنه به تنه شده و طرز تفکر آنها نسبت عنوان داران جهان عوض می شود.

جودوکار وزن 100- کیلوگرم در ادامه اظهار کرد: از ابتدای سال 2016 به ترتیب یک اردوی مشترک در اتریش، مسابقات گراندپریکس دوسلدورف آلمان و پس از آن مسابقات گراند اسلم فرانسه برگزار می شود.

پس از این مسابقات جودوکاران در رقابت های قاره ای شرکت می کنند و این پایان بخش مبارزات آن ها تا قبل از المپیک است، بنابراین جودوکاران خارجی در فاصله 3 ماه مانده به المپیک 2016 تنها تمرین و استراحت می کنند.

در حالی که جودوکاران ما باید با ادامه وضعیت فعلی و شرکت نکردن در تمامی مسابقات تا یک ماه مانده به المپیک به فکر حفظ سهمیه باشیم.

وی افزود: خوشبختانه نسبت به قبل حقوق جودوکاران افزایش یافته ولی باز هم این حقوق پاسخگوی تمام نیازهای آن‌ها نیست.

سعید ملایی: برای تامین مکمل‌ها ماشینم را فروختم

سعید ملایی اظهار کرد: پس از بازگشت از مسابقات ابوظبی نزدیک به 2 هفته است که برای شرکت در رقابت‌های گرندپریکس کره جنوبی تمرین می کنیم، تمرینات سرعتی آخرین بخش اردوی ما در آستانه اعزام به این رقابتها است تا در جریان برگزاری مسابقات از لحاظ بدنی دچار افت نشویم.

وی در خصوص مشکلات مالی جودوکاران بیان کرد: متاسفانه علی رغم وعده‌های مکرر مسئولان تاکنون هیچ اقدامی برای حل مشکلات مالی انجام نشده است و من برای تامین مکمل‌های ورزشی و سایر ملزومات اردویی ماشین خود را فروختم،‌ وضعیت مالی ما نسبت به ورزشکاران برخی فدراسیون‌ها که سهمیه المپیک را کسب نکرده‌اند بدتر است.

وی ادامه داد: برای موفقیت در المپیک و سربلندی ایران ماشینم را فروختم و هیچ  ادعایی ندارم اما نمی‌دانم با چه رویی از مسئولان برای حل مشکلات مالی درخواست کنم، متاسفانه آنها هر زمانی که در تمرینات تیم ملی جودو حاضر می شوند می گویند برای موفقیت جودوکاران دعا می‌کنیم، اما با مساعدت مسئولان، مشکل مالی حل نمی‌شود و این امر نیاز به تدبیر و اقدامات مسئولان کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش دارد.

ملایی درباره هدف ملی پوشان در مسابقات آتی گفت: من و جواد محجوب توریست نیستیم و برای گردش به برزیل نمی‌رویم، هدف ما بازگرداندن جودو به روزهای اوج است هیچ توجهی به حاشیه های به وجود آمده در فدراسیون جودو نداریم  و تمام سختی‌ها را برای رسیدن به هدف به کار می گیریم.

جودوکار وزن 81- کیلوگرم ایران گفت: برای کسب مدال در مسابقات گرند پریکس کره جنوبی و حفظ  سهمیه المپیک به خدا توکل داریم، خوشبختانه با شناخت و‌آنالیز دقیق روی رقبا به مصاف حریفان می‌روم.


*برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار