یک بهله پرنده شکاری ارزشمند از نوع طرلان توسط یکی از شهروندان شهر نقاب به اداره حفاظت محیط زیست این شهرستان تحویل داده شد.


به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛  رییس حفاظت محیط زیست جوین گفت: این پرنده زیبا بعد از نزول بارش های محدود جوی و برودت ناگهانی هوا، به رغم صحت و سلامت ظاهری، قادر به پرواز نبوده و در اراضی کشاورزی و باغات فرود آمده بود.

محمد حسین شم آبادی افزود: آثار هیچگونه سوانح و علائم بیماری خاص در حیوان مشهود نبوده و ضعفی ناچیز حیات جانور را تهدید میکرد به همین دلیل تحت نظر دامپزشک و بدون تجویز دارو ، دوره نقاهت سپری و بهبودی کامل حاصل و پس از طی دوره تیمار و نگهداری ده روزه قادر به بازگشت به طبیعت شده و در زیستگاه اصلی خود رهاسازی شد.


کشف یک بهله پرنده شکاری ارزشمند در جوین

گفتنی است این گونه از پراکندگی نسبتا کمی در ایران برخوردار بوده و به تعداد اندک در قسمتهای خاصی از ایران دیده می‌شود و در زمره گونه های بسیار ارزشمند چرخه زیستی محسوب شده و ضمن برخورداری ازجسارت، سرعت و مانورپذیری فوق العاده در هنگام تعقیب و شکار پرندگان ، جوندگان و خرگوشها ، در تعدیل زنجیره غذائی و کاهش آفات جایگاه ویژه ای دارد.

انتهای پیام//گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.