کنگره بزرگداشت قیام سربداران با حضور رئیس مجلس و سخنرانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سبزوار برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، دبیر کنگره بین‌المللی سربداران در نشست خبری که در سالن اجتماعات دانشگاه حکیم سبزواری از برگزاری این کنگره در روزهای 25، 26 و 27 آذرماه امسال خبر داد و گفت: در این کنگره که وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی سخنران ویژه آن است، ریاست مجلس و بیش از 100 شخصیت از اروپا و آسیا در این مراسم حضور دارند.

جواد حدادی نیا افزود: تاکنون بیش از 200 مقاله به دبیر خانه ارسال شده است که توسط داوری در حال ارزشیابی و بررسی هستند و امیدواریم با توجه به سطح علمی بالای مراسم بیش از 50 درصد از مقالات برگزیده شوند.

وی با بیان اینکه مقالات ارسالی به کنگره به زبان‌های عربی و انگلیسی ترجمه و در کتابی به چاپ می‌رسد، گفت: با توجه به سطح علمی از بین مقالات ارسالی تعداد 50 طرح و پروژه را استخراج و اجرا می کنیم که در شناخت بهتر تاریخ سربداران مؤثر است.

دبیر کنگره قیام سربداران تصریح کرد: ارتقا سطح علمی و فرهنگی کنگره دیدارهای مختلفی با آیات عظام و بزرگان داشتهایم.

حدادی نیا گفت: پیام‌های جداگانه‌ای که آیات عظام نوری‌همدانی، سبحانی و جوادی‌آملی برای کنگره ارسال کرده‌اند، در روز افتتاحیه قرائت می‌شوند.

وی افزود: یکی از کارهایی که در این مراسم صورت می‌گیرد، دعوت و تقدیر از هنرمندان و دست‌اندرکاران سریال فاخر سربداران است که در روز افتتاحیه از این بزرگواران نیز تقدیر می‌شود.

دبیر کنگره قیام سربداران با اشاره به همکاری خوب جامعه المصطفی العالمیه و حوزه علمیه قم برای برگزاری این کنگره، گفت: معاونت فرهنگی وزارت علوم و معاونت علمی و راهبردی ریاست جمهوری نیز همکاری ویژه و ارزشمندی را با دبیرخانه کنگره در این مدت داشته‌اند.

//انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.