معاون تولید، صادرات و فناوری دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد کشور گفت: تولید و صادرات اصل مهم در مناطق آزاد است.

به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جواناز تبریز ،مهدی بازارگان در حاشیه بازدید از صنایع فعال در منطقه آزاد ارس هدف از ایجاد هفت منطقه آزاد جدید در کشور را تقویت بنیه تولید، ایجاد اشتغال پایدار و افزایش صادرات عنوان کرد.

وی رویکرد صادراتی در مناطق آزاد را مهم ارزیابی کرد و افزود: توجه به توسعه تولید و صنعت، جذب سرمایه گذاران و ارتقاء سطح تکنولوژی کارخانجات می تواند مناطق آزاد را به الگوی موفق تحقق اقتصاد مقاومتی باشند.

بازارگان گفت: در حوزه جذب سرمایه گذاران خارجی اولویت با همسایگان مناطق بوده و محدودیتی نسبت به سایر کشورها در قالب قوانین کشور وجود ندارد.

وی ضمن تقدیر از عملکرد مثبت مدیریت منطقه آزاد ارس طی دو سال اخیر در توسعه تولید و صنعت، با اشاره به فرصت های سرمایه گذاری ارس، رودخانه ارس و دشت های حاصلخیز این منطقه را مزیت کم نظیر برای تبدیل ارس به قطب صنعت کشاورزی دانست و گفت: محصولات کشاورزی یکی از نقاط قوت مهم کشور محسوب می شوند.

منطقه آزاد ارس بعنوان صنعتی ترین، سرمایه پذیرترین و گردشگر پذیرترین منطقه آزاد ایران از جایگاه ویژه ای در بین گردشگران و فعالان اقتصادی داخلی و خارجی برخوردار می باشد. این منطقه آزاد در چهار محدوده منفصل در جلفا، نوردوز، خداآفرین و قلی بگلو با جمهوری خودمختار نخجوان و کشورهای ارمنستان و آذربایجان هم مرز بوده و فعالیت های اقتصادی مختلف در زمینه صنعت، تولید، بازرگانی، صادرات، کشاورزی و گردشگری در این منطقه رونق دارد.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.