رئیس کمیته ایمنی و مدیریت بحران شورای شهر تهران گفت: درصد بازگشت معتادان برای بار دوم یا سوم به کمپ های ترک اعتیاد 70 تا80 درصد است که این یک سیکل معیوب محسوب می شود.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛معصومه آباد رئیس کمیته ایمنی و مدیریت بحران شورای شهر تهران در دویست و یازدهمین جلسه علنی شورای شهر با اشاره به فعالیت های شهرداری در حوزه آسیب های اجتماعی اظهار کرد: شهرداری تهران در این حوزه اقدامات بسیاری انجام داده است که قابل توجه و فراتر از ظرفیت و توانش بوده است.

وی به توجه شورا به محله هرندی اشاره کرد و گفت: این توجه به محله هرندی، سبب شده تا تعدادی از آسیب های اجتماعی این محله به نقاط دیگر شهر تهران سرریز شود.

رئیس کمیته ایمنی و مدیریت بحران شورای شهر تهران با بیان این که چندی پیش در بازدید یکی از مراکز ترک اعتیاد صالح آباد به نکته ای برخوردم که بسیار تعجب کردم، ادامه داد: نکته قابل در این مراکز این است که مبنای تفاهم و قرارداد با پیمانکاران، محاسبه تعداد افراد پذیرش شده است در صورتی که باید تعداد افرادی را که توانمند شده و به خانواده بازمی گردند، محاسبه شود که در این صورت پیمانکاران نیز برای بالا بردن آمار افراد توانمند شده تلاش می کنند.

آباد در ادامه به ایجاد کمپ های ترک اعتیاد که راهبرد اساسی برای کنترل و گسترش اعتیاد است،اشاره کرد و گفت: درصد بازگشت معتادان برای بار دوم یا سوم به کمپ برای ترک اعتیاد دوباره 70 تا 80 درصد است که این یک سیکل معیوب محسوب می شود حال اینکه اگر مبنای محاسبه بر اساس تعداد افراد توانمند باشد این روند تغییر پیدا خواهد کرد.

وی بیان کرد: خانواده افراد معتاد به خصوص مردان معتادی که به زندان می افتند، جزء زن سرپرست یا زن بد سرپرست هستند. در این مورد حداقل کاری که می توان انجام داد این است که یارانه سرپرست خانوار به حساب آن‌ها واریز شود که کاری ساده و پیش پا افتاده است و می توان آن را انجام داد.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.