رئیس کمیسیون شوراها گفت: ما طبق مستندات در زمینه تحقیق و تفحص از بنیاد شهید اقدام کردیم و هیچ حب و بغضی در آن نداشتیم.

به گزارش خبرنگار  مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان امیر خجسته، نماینده مردم همدان در نطق میان‌دستور امروز صحن علنی مجلس گفت: با درود و سلام بر ارواح طیبه شهدا و خصوصا شهدای بسیجی، هفته بسیج را خدمت بسیجیان غیور تبریک عرض می‌نمایم.

رئیس کمیسیون شوراهای مجلس با بیان اینکه بسیجی احتیاجی به محافظه‌کاری ندارد، اظهار داشت: بسیجی به دنبال از دست دادن چیزی نیست، چرا که فقط یک کارت عضویت دارد و جمهوری اسلامی یک قدرت‌ است که این قدرت در گرو تفکر بسیجی است.

وی با اشاره به اینکه مطالبات مردم و تاکیدات مقام معظم رهبری خصوصا در 8 ماده‌ای که اعلام کردند مبارزه با مفاسد اقتصادی است، تصریح کرد: یکی از وظایف مجلس بحث نظارت‌، سوال و تحقیق و تفحص است و مجلس زمانی خاصیت دارد که نظارت را به معنای واقعی عملی و اجرایی کند.

خجسته با تاکید بر اینکه باید ببینیم تحقیق و تفحص‌هایی که انجام شده چه نتایجی را دربر داشته است، گفت: تحقیق و تفحص از بنیاد شهید عملی شد و همکاران نیز به آن رای دادند و به نتایج خوبی رسیدیم.

وی افزود: در این تحقیق و تفحص 45 کارشناس و خبره از دیوان محاسبات، سازمان بازرسی و بانک ملی کار کردند و 30 هزار برگ سند به دست آوردند و بیشتر از 110 هزار ساعت کاری فعالیت کردند.

خجسته با بیان اینکه پیگیری‌های مستمر همکاران ما در تحقیق و تفحص برای این بود که هرچه زودتر این تحقق و تفحص قرائت شود، گفت:
الان خانواده معظم شهدا، جانبازان و آزادگان و مردم شریف سوال می‌کنند که تحقیق و تفحص بنیاد شهید به کجا رسید؟ چرا قرائت نمی‌شود؟ تحقیق و تفحص نباید بیش از این به طول بیانجامد.

نماینده مردم همدان با بیان اینکه عوامل و موانع بسیاری در این میان وجود داشت، اذعان داشت: ما فشارهای سنگین سیاسی را تحمل کردیم و امروز مردم کشورمان انتظار دارند که تحقیق و تفحص قرائت شود، اما چرا نمی‌شود؟

وی با بیان اینکه جلسات متعددی داشتیم، تصریح کرد: عوامل و موانع نگذاشت به هدفمان برسیم و در جلسه‌ای که اعلام کردیم آخرین جلسه‌ است، گزارش‌ها و مستنداتی را به رئیس مجلس ارائه نمودیم.

وی افزود: متاسفانه در جلسه 24 آبان که در رسانه‌ها اعلام کرده بودیم و همه منتظر بودند کسانی که باید شرکت می‌کردند، حضور پیدا نکردند و بنا بود که ما در آن جلسه تصویب کنیم و در صحن علنی مجلس قرائت شود، اما نشد.

خجسته با اشاره به اینکه بعد از این قضیه شاهد مصاحبه‌هایی از سوی این افراد بودیم، اظهار داشت: آنها گفتند که ما مستندات نداریم و فقط در کار حب و بغض است، چه حب و بغضی؟

رئیس کمیسیون شوراهای مجلس افزود: 1300 صفحه مستندات داریم، لذا در این مصاحبه‌ها بدون مطالعه اظهار نظر شده است و چرا باید به نحوی رفتار کنیم که همه بگویند تحقیق و تفحص چه شد؟ قدرت مجلس چه شد؟

خجسته با بیان اینکه آیا اتفاقات بیمه مهر مستندات ندارد و حب و بغض است، اظهار داشت: آیا اتفاقات سازمان اقتصادی کوثر حب و بغض است و مستندات ندارد؟ آیا صرافی‌ بانک دی که صدها میلیارد تومان در آن اتفاق افتاده است مستندات ندارد و حب و بغض است؟

وی افزود: آیا اتفاقات بانک دی حب و بغض است؟ آیا اتفاقات صدها میلیارد تومانی حب و بغض است؟ آیا جعل درصد جانبازی با فشارهای سیاسی حب و بغض است و مستندات ندارد؟

 رئیس کمیسیون شوراهای مجلس تصریح کرد: آیا اعترافات مکتوب خودشان که به ما اعلام کردند و گفتند که در دادگاه چه بلایی بر سرشان آمده، آیا اینها حب و بغض است؟

خجسته خطاب به رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: من از شما تقاضا دارم با توجه به اینکه آئین‌نامه مجلس اجازه ارائه این مستندات در صحن را به ما نمی‌دهد، مستندات را به هیئت رئیسه ارائه دهیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: مردم شریف ما وظیفه‌مان را انجام دادیم ولی فشارها و شرایط اجازه قرائت این تحقیق و تفحص را در صحن علنی به ما نداد و خدمت ریاست محترم مجلس ارائه می‌شود و هرچه ایشان امر بفرمایند اطاعت می‌کنیم.

انتهای پیام/

 برای دریافت پیامک‎ها و اخبار باشگاه خبرنگاران به کانال تلگرامی ما بپیوندید.


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار