مدیر فرهنگسرای سلامت مشهد گفت: روح حماسی عاشورا به زبان هنر، فطرت پاک کودکان را به گونه‌ی پرورش می‌دهد که عشق به امام حسین(ع) تا پایان عمر در وجودشان ماندگار شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حجت الاسلام محمد فخر اکبری مقدم، افزود: فرهنگسرای سلامت در محرم و صفر امسال اقدام به کارهای نمایشی مذهبی ویژه کودکان و نوجوانان نموده، که اجرای تئاتر مرثیه آفتاب و نذری پزون از جمله کارهایی است که در ایام اربعین حسینی و روزهای پایانی ماه صفر برای کودکان مشهدی به نمایش در‌ می‌آید.

وی به سخن ماندگار امام(ره) درخصوص عاشورا اشاره و تصریح کرد:  با برگزاری نمایش نذری پزون و مرثیه آفتاب، جهت انتقال فرهنگ ناب عاشورا  به کودکان در نظر گرفته شده است.

حجت الاسلام فخراکبری مقدم، افزود: نمایش نذری پزون با انجام مراسم پخت نذری به عنوان یکی از ابزار ارادت جامعه شیعی و اسلامی به این حضرات می‌پردازد؛ در واقع با این نمایش  پاسخی به سوالات کودکان در حد فهم آنها در قالب هنر داده می‌‎شود. 

وی خطاب به خانواده متدین مشهدی گفت: تربیت دینی کودکان خود را جدی بگیرید و برای آن هزینه کنید تا در آینده جوانانی سالم تحویل اجتماع بدهید.

انتهای پیام/گ
برچسب ها: عاشورا ، مفاهیم ، هنر ، کودکان ، مشهد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.