وزیر انرژی ترینیداد و توباگو گفت: دوازدهمین کارگاه انرژی منطقه‌ای GECF توسط ترینیداد و توباگوبرگزار شد.

اولیویر: برگزاری دوازدهمین کارگاه انرژی منطقه‌ای GECF توسط ترینیداد و توباگو
به گزارش خبرنگار حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، "نیکول اولیویر" وزیر انرژی ترینیداد و توباگو ضمن ایراد سخنرانی در سومین اجلاس سران کشورهای صادر کننده گاز اظهار داشت: از ایران بابت مهمان‌نوازیشان و برگزاری این اجلاس تشکر می‌کنم. به عنوان عضو یک طولانی مدت GECF  کاملا به اهداف این موضوع تعلق خاطر دارم و تلاش خود را خواهیم کرد که اعتبار مجمع افزایش یابد و ما بتوانیم از این راه منافع گازی کشورهای خود را تامین کنیم.

وزیر انرژی ترینیداد و توباگو افزود: کشورما یکی از قدیمی‌ترین تولیدکنندگان گاز در دنیا محسوب می‌شود و در سال 1857 ما اولین چاه گاز را حفر کردیم و سال 1908 صادرات آغاز شد و امسال بعد از ده‌ها سال ترینیداد و توباگو به عنوان صادرکنندگان انرژی در دنیای امروز محسوب می‌شویم و به صورت معقول از منابع  خدادادی استفاده کرده و توانسته‌ایم تنوع ببخشیم به بخش انرژی به طور مثال در حال حاضر آمونیاک، اوره، آهن، فولاد و تولید می‌کنیم. همچنین توانسته‌‌ایم افراد حرفه‌ای تحصیل کرده‌ای را تربیت کنیم که در حوزه نفت و گاز تبحر بسیار زیادی دارند.

اولیویر اضافه کرد: به این موضوع افتخار می‌کنیم که شهروندان کشورمان هم در داخل کشور و هم در کشورهای دیگر در صنعت نفت و گاز ارائه خدمت می‌کنند و ما بخاطر تبحری که در سطح صنعت داریم در جامعه انرژی جهانی از حسن شهرت برخوردار هستیم.

وی تاکید کرد: کشورهای بسیاری مشتاق خدمات ما هستند و انرژی زیربنای کشور ما محسوب می‌شود  و از زمانی که ما در سال 2003 وارد این مجمع شده‌ایم ترینیداد و توباگو حضور فعالانه‌ای را داشته است و در سال 2005 این افتخار را داشته‌ایم که سومین نشست وزرا را در کشور خود برگزار کنیم.

وزیر انرژی ترینیداد و توباگو اظهار داشت: اخیرا در اکتبر 2015 ما دوازدهمین کارگاه انرژی منطقه‌ای GECF را برگزار کردیم و اخیرا نیز ما به کاریکا پیوستیم کاریکا یک پلت‌فورم در خصوص انرژی که در اختیار کشورهای منطقه‌ای قرارداده و یا می‌دهد و ما همواره به فکر منافع جزایر کوچک منطقه‌ای هستیم.

اولیویر تاکید کرد: آماده همکاری هر چه بیشتر هستیم و همچنین با کشور ونزئولا در یک چارچوب دوجانبه  برای اکتشافات جدید گازی همکاری‌هایی را به عمل آوردیم.

وی خاطرنشان کرد: ترینیداد و توباگو از گذشته تا کنون متعهد و علاقمند به گفت‌و‌گو پیرامون گاز طبیعی و دوجانبه و منطقه‌ای بوده است و به دنبال تضمینی هستیم که کشورهای تولیدکننده و صادر کننده گاز بیشترین منفعت را از این منابع خداداد ببرند.


شایان ذکر است؛ سومین اجلاس سران کشورهای صادرکننده گاز بعدازظهر امروز در تهران آغاز به کار کرد.

انتهای پیام/


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید
برچسب ها: اولیویر ، gefc ، وزیر انرژی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار