مسئول جهادکشاورزی شهرستان هوراند، از تولید 3 هزار تن پیاز در شهرستان هوراند خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ طایری، گفت: امسال به لطف خداوند حدود 3هزار تن پیاز در 90 هکتار از اراضی زراعی آبی شهرستان هوراند تولید و به بازارهای مختلف در استان آذربایجان‌شرقی و استان‌های همجوار ارسال می شود.

وی، افزود: سالانه حدود 90 هکتار از اراضی زراعی آبی شهرستان هوراند به ویژه در تراس رودخانه قره‌ سو به کشت پیاز رقم بومی هوراند كه از خصوصيات خاصی برخوردار است و از محصولات انحصاری اين منطقه می باشد اختصاص داده می‌شود.

مسئول جهادکشاورزی شهرستان هوراند، به ویژگی‌های بارز این رقم از جمله طعم مطلوب آن اشاره کرد و گفت: پیاز تولیدی شهرستان هوراند از شهرت و مشتریان ویژه‌ای در استان آذربایجان‌شرقی و استان‌های همجوار برخوردار بوده و معمولاً در این شهرستان کشاورزان برای حفظ بازارپسندی و تأمین رضایت مشتریان، در تولید آن از کودها و سموم شیمیایی بسیار محدودی استفاده کرده و محصول سالمی را تولید و به بازارهای مصرف کشور ارسال می‌نمایند.

 وی، افزود: وجود این چنين محصولاتی در اين منطقه بدليل شرایط آب وهوایی موجود در اين منطقه از امتيازات خاصی برخوردار است.

طایری، گفت: سماق، پياز، ذغال اخته و توت درختی توليد شده در اين منطقه از محصولات خاص اين منطقه بوده و شهرستان هوراند از نظر تنوع توليد محصولات باغی و زراعی از پتانسيل بالایی برخوردار است.
 
انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.