پایگاه اینترنتی تریب لایو در گزارشی مدعی شد شورای امنیت سازمان ملل باید برای حفظ اعتبار در برابر آزمایش‌های موشکی ایران بایستد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ پایگاه اینترنتی تریب لایو در گزارشی به بررسی آزمایش‌های موشکی ایران پرداخت و مدعی شد: ایران در حال آزمایش موشک‌های بالستیک با قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای است، در این شرایط شورای امنیت باید وارد عمل شود و اجازه ندهد اقدامات ایران بر اعتبار این شورا خدشه‌ای وارد کند.

این پایگاه خبری در ادامه ادعایش نوشت: با صدور قطعنامه‌ای در سال 2010 (1389) ایران از انجام هر نوع آزمایش موشک‌های بالستیک منع شد؛ اما پس از امضای توافق هسته‌ای میان ایران و کشورهای عضو گروه 1+5 ، این آزمایش‌ها از سر گرفته شد و آمریکا به عنوان یکی از امضاکنندگان قطعنامه ضدایرانی، در قبال آن سکوت اختیار کرده است.

موشک بالستیک عماد که ماه گذشته با موفقیت آزمایش شد، قادر به هدف قرار دادن اراضی اشغالی بوده و همین موضوع بر نگرانی حامیان غربی رژیم صهیونیستی افزوده است. آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان از کمیته بررسی تحریم‌های ایران در شورای امنیت خواستند موضوع را مورد بازنگری قرار دهد.

در همین شرایط "آیت الله خامنه‌ای،" رهبر عالیقدر ایران، در سخنانی هشدار داد: اعمال هرگونه تحریم علیه ایران در هر سطحی که باشد برهم زننده توافق هسته‌ای خواهد بود. 

حتی درصورتیکه شورای امنیت قصد صدور قطعنامه‌ای جدید علیه ایران داشته باشد، بدون شک روسیه و چین آن را وتو خواهند کرد. در این شرایط اعتبار شورای امنیت و قدرت اجرایی این شورا زیر سوال خواهد رفت. 

تریب لایو همچنین مدعی شد: شورای امنیت برای حفظ وجهه بین‌المللی خود باید اقدامی روشن دربرابر قانون‌شکنی ایران و آزمایش موشک‌های بالستیک این کشور انجام دهد. اگر شورای امنیت در این راه تعلل کند، باید در انتظار نافرمانی‌های بیشتر از سوی ایران و حتی دیگر کشورها باشد.

موشک دوربرد عماد که نسل جدید موشک‌های بالستیک ساخت وزارت دفاع جمهوری اسلامی ایران است، 19 مهر با موفقیت آزمایش شد. عماد نخستین موشک دوربرد ایران با قابلیت هدایت و کنترل تا لحظه اصابت به هدف است.
قطعنامه شماره 1929 شورای امنیت سازمان ملل متحد که آغازگر چهارمین دور تحریم‌ها علیه ایران است، با طرح ادعاهای بی‌پایه درباره برنامه هسته‌ای کشورمان سال 2010 به تصویب رسید.

این شورا اخیراً قطعنامه‌ای جدید به شماره 2231 برای تأیید "برجام" به تصویب رسانده که هنوز اجرایی نشده است. قطعنامه 2231 تمامی قطعنامه‌های قبلی این شورا علیه ایران را لغو می‌کند.

جمهوری اسلامی ایران همواره ادعای کشورهای غربی، مبنی بر وجود جنبه‌های نظامی در برنامه هسته‌ای خود را رد می‌کند.

انتهای پیام/


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۲
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۲ ۰۲ آذر ۱۳۹۴
ماشاالله چش نخوری ان شا الله
عماد ما چی کرده چش دشمن کور کرده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۴ ۰۲ آذر ۱۳۹۴
ماکه نمیشه کاری بکنیم که اونا خوشحال بشن هروقت از ما عصبانی بودن درنگ نکنید راه درست میریم جلو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۵ ۰۲ آذر ۱۳۹۴
شورای امنیت وقتی قطعنامه هاش علیه اسراییل وتو میشه تریب لایو و بقیه نمیگن بی اعتبار شده ولی در مورد ایران هنوز برسی نشده خودش قطعنامه میده؛ وتو میکنه,نتیجه هم میگیره که بی اعتبار شد......
آخرین اخبار