رئيس مرکز بهداشت خوزستان گفت:بر اساس آخرين آمار، دو هزار و 332 نفر مبتلا به ويروس HIV مثبت در اين استان شناسايي شده اند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز ، دکتر شکراله سلمان زاده افزود: از اين ميزان 88 درصد مرد و 12 درصد زن هستند و 470 نفر وارد مرحله پيشرفته يعني بيماري ايدز شده اند.

وي افزود: آمار مبتلايان به اين ويروس با وضعيت کشوري تفاوت چنداني ندارد و امسال 16 مورد جديد به افراد HIV مثبت در خوزستان اضافه شده است.

سلمان زاده گفت: همچنان اعتياد تزريقي مهمترين عامل انتقال در ايران است اما متاسفانه انتقال از راه تماس جنسي محافظت نشده رو به افزايش است.

معاون بهداشتي دانشگاه علوم پزشکي جندي شاپور اهواز گفت: آموزش جوانان در خصوص راه هاي انتقال از مهمترين راهکارها براي پيشگيري از اين بيماري در بين جوانان است.

وي گفت: جزوه آموزشي در خصوص راه هاي انتقال و پيشگيري از بيماري ايدز براي توزيع در سطح دبيرستان ها در دومقطع متوسطه اول و دوم تهيه شده است.

سلمان زاده با اشاره به اينکه12 تا 18 آذر به عنوان هفته اطلاع رساني ايدز اظهار کرد: اتوبوس سلامت با همکاري شهرداري به منظور ارائه مشاوره رايگان براي عموم مردم در خصوص بيماري ايدز درخيابان نادري اهواز مستقر شده است.

رئيس مرکز بهداشت خوزستان ادامه داد: اين اتوبوس براي اطلاع رساني به مردم، انجام مشاوره و آزمايش رايگان براي افراد با رفتارهاي پرخطر داير شده است.

وي اضافه کرد: اتوبوس سلامت ازتاريخ 25 آبان تا 17 آذر از هشت صبح تا هشت بعد از ظهر آماده ارائه خدمات به مردم است و مشاوره روانشناس، کارشناس مبارزه با بيماري ها و تکنسين آزمايشگاه در آن حضور دارند.

سلمان زاده گفت: در تمام شهرستان ها مراکز مشاوره بيماري هاي رفتاري فعال است و خدمات مشاوره روانشناسي وآزمايش را انجام مي دهد.

معاون بهداشتي دانشگاه علوم پزشکي جندي شاپور اهواز خاطرنشان کرد: شعار امسال هفته اطلاع رساني ايدز، درمان HIV، کليد پيشگيري است.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا  کلیک کنید. 


انتهای پیام/ت


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.