قزوین؛

دست‌فروشان قزوین ساماندهی می‌شوند

عضو کمیسیون برنامه‌وبودجه شورای اسلامی شهر قزوین گفت: دست‌فروشان قزوین ساماندهی می‌شوند و همچنین مشکل سد معبر در استان رفع می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛محمدرضا صدیقی افزود: مشکل سد معبر و ساماندهی دست‌فروشان از موضوعات و مشکلات مهم شهری به شمار می‌آیند و افرادی که مانع تردد عابرین پیاده و خودروها در پیاده‌رو و خیابان می‌شوند، باید تدابیر لازم برای تذکر به آن‌ها اندیشیده شود.
وی  اظهار داشت: اجرای تدابیر لازم در این بخش به‌تنهایی از عهده شورای شهر و شهرداری برنمی‌آید و برای ساماندهی لازم است ادارات مرتبط همانند فرمانداری، دادستانی، پلیس، اتاق اصناف و سازمان صنعت، معدن و تجارت، نقش مؤثری داشته و با همراهی و هماهنگی یکدیگر به انجام وظایف محوله بپردازند.

صدیقی تصریح کرد: مصمم هستیم برای تعداد اندک از مغازه‌داران که سد معبر دارند و مسیر تردد عابرین را با مشکل مواجه کردند به‌صورت جدی برخورد شود تا همه اصناف، مغازه‌داران و مردم از این مزیت استفاده کنند و تردد به‌راحتی رخ دهد.

این عضو شورا با اشاره به موضوعات و پیشنهادهای مطرح‌شده در جلسه و تأکید بر ایجاد ستاد سد معبر در زمان بسیار کوتاه، اظهار داشت: این ستاد قادر است دستورالعمل‌های مختلف را استخراج کند و یک شیوه‌نامه برای برخورد با متخلفین در مقابل مغازه‌ها و دیگر فضاهای معابر شهری تنظیم نماید که جریمه سنگین یکی از این راهکارهاست.

رئیس کمیسیون شورایاری تصریح کرد: برخی از افرادی که سد معبر انجام می‌دهند از کاسب‌های جزء بوده و به امرارمعاش روزانه نیازمندند که برای آن‌ها تدابیر لازم اندیشیده می‌شود در  و گروه دیگری که از تجار کلان محسوب می‌شوند و خیابان‌ها را سد نمودند لازم است که در بدو امر توضیحات لازم به آن‌ها داده‌شده و در صورت عدم توجه، با آن‌ها برخورد جدی صورت بگیرد.

وی به دیگر پیشنهادهای مطرح‌شده در جلسه کمیسیون اشاره کرد و گفت: ساماندهی وانت‌بارهایی که با توقف در خیابان‌ها و معابر اصلی موجب بروز تصادف و یا ناهنجاری در تردد دیگر خودروها می‌شوند، نیز ضمن هماهنگی شهرداری با راه و شهرسازی و معرفی زمین‌های مناسب و بدون استفاده از سوی این اداره کل اقداماتی صورت می‌گیرد.

این عضو شورا همچنین بیان کرد: حاشیه بعد از برخی پیاده‌روهای وسیع و پهن که فضای مناسبی دارند و در مسیر رفت‌وآمد نیستند نیز می‌توانند مکان خوبی برای استقرار وانت‌بارها باشند که به‌عنوان نمونه زمین خالی مقابل آستان امامزاده سلطان سید محمد و مقابل سرتک از نمونه‌های بارز این‌گونه فضاها هستند.


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 

انتهای پیام/ف



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.