رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: متاسفانه اقتصاد مقاومتی تنها در حد سیاست روی کاغذ باقیمانده است.

متاسفانه اقتصاد مقاومتی تنها در حد سیاست‌ها روی کاغذ باقیمانده است
به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان ، سردار محمدرضا نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین در همایش طلایه‌داران اقتصاد مقاومتی که صبح امروز برگزار شد، اظهار داشت: رهبر بزرگوار انقلاب فرموده‌اند؛ کسانی که در عرصه تولید فعالیت می‌کنند مجاهد هستند. بسیج اهل آباد کردن دنیاست، ولی دنیا دوست نیست. تلاش دشمن این است که اگر پیشرفت می‌خواهیم با آنها سازش کنیم ولی این ملت ثابت کرده‌اند که می‌شود با آنها مقابله کرد و به پیشرفت دست یافت.

فرمانده سازمان بسیج مستضعفین ادامه داد: رئیس جمهور آمریکا اعتراف کرد که تحریم‌ها نمی‌توانند ایران را از کار بیندازند. ما نمی‌توانیم با باج سیاسی سرمایه خارجی بیاوریم، سرمایه به آنجایی که سود است می‌رود. ما اگر مدیریت درست داشته باشیم، سرمایه‌ها را به داخل سوق داده و کشورهای خارجی را نیز به این سو می‌کشانیم. برخلاف آنچه که گفته می‌شود، ما نقدینگی داریم ولی در مکان‌های نامناسب استفاده می‌کنیم، ما باید بتوانیم سرمایه را به سمت تولید داخلی سوق دهیم که فرمول آن اقتصاد مقاومتی است که رهبر معظم انقلاب نیز به آن اشاره کرده‌اند، ولی اقتصاد مقاومتی در دولت فقط به روی کاغذ مانده و اجرایی نمی‌شود.

وی افزود: بسیج وظیفه پرکردن خلاءها را دارد و از زمانی که رهبر فرمودند، بسیج این پرچم را برافراشته است. در اول جنگ بسیجی‌ها به جبهه‌ها رفتند و با کمترین امکانات مانع نفوذ دشمن شدند. نیروی مسلح ما در آن زمان با هوشمندی این توانمندی‌ها را شناخت و از آن استفاده کرد. بسیج در زمان کنونی وارد عرصه اقتصادی شده تا فتح‌المبین اقتصادی را با کمک دستگاه‌های اجرایی اجرا کند، ولی دستگاه‌ها پیش‌قدم نشدند. 

سردار نقدی ادامه داد: امروزه شبکه‌های اقتصادی کلان از شبکه‌های کوچک نشات می‌گیرد، چون واحدهای کوچک هزینه و سرمایه کمتری می‌خواهد و این روش نیز برای محیط زیست بسیار مناسب است. قدم اول برای این امر کنار گذاشتن مقررات دست و پا گیر است. اقتصاد پویا با زحمت و سخت‌کوشی بدست آمده که این همان مجاهدت اقتصادی است که رهبر فرمودند. ما کشوری نیستیم که با باج دادن به کشورهای دیگر فناوری را از خارج وارد کنیم. کشوری که فناوری را به کشور دیگر می‌فروشد ، خودش به صنعت تولید بهتر دست یافته است. چرا ما نباید تولید فناوری را در دانشگاه‌ها داشته باشیم. ما باید بتوانیم از جوانان نخبه استفاده کنیم، نه اینکه از خارج از کشور متخصص بیاوریم.

وی ادامه داد: چون تخصص نداریم، میزان تولید در کشور در پایین‌ترین سطح قرار دارد، تحول اقتصادی با پشت میز نشینی صورت نمی‌گیرد و باید تمام نیرو و توان در میدان تولید باشد تا این امر محقق گردد. وقتی رهبر می‌فرمایند این کار جهادی است، باعث انگیزه می‌شود. ما با ادغام واحدهای کوچک وابسته به هم می‌توانیم مشکل بازاریابی را حل کنیم. پیام بسیج سازندگی به آمریکا این است که ما انشاءالله در برنامه پنج ساله ششم توسعه ظرفیت بسیج سازندگی را به 5 برابر خود می‌رسانیم. دنبال توسعه رفتن فقط توسعه و تمرکز بر تولید یک واحد نیست، بلکه گسترش آن در چندین واحد است، برای عبور از بحران رکود تورمی باید با سرمایه‌های کوچک تولید را افزایش دهیم، کاری که هم‌اکنون بسیج سازندگی در حال انجام آن است.

سردار نقدی در بخش پایانی سخنانش اظهار داشت: ما از 2 سال گذشته وارد این عرصه شدیم و 140 هزار شغل مستقیم و 225 هزار شغل غیرمستقیم بدون اینکه ریالی از هزینه‌های دولت استفاده کنیم ایجاد کردیم. بزرگترین مشکل حال حاضر بسیج سازندگی تبلیغ است که باید با کمک دستگاه‌های اجرایی این مشکل را حل کنیم. مسئولین باید با کمک به کسانی که در عرصه سازندگی تلاش می‌کنند، مانع از خروج ارز از کشور شوند که دولت با کمک در این امر می‌تواند نتایج مطلوب آن را مانند دوران دفاع مقدس ببیند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار