رئیس شورای اسلامی شهر قدس گفت: در حال حاضر 80 درصد از اراضی این منطقه فاقد سند ‌مالکیتی است و در طول 20سال اخیر تنها 300سند برای این شهر صادر شده است.

80 درصد اراضی شهر قدس فاقد سند ‌مالکیتی است

‌خدابخش محمدزاده ‌پودینه رئیس شورای اسلامی شهر قدس در گفت و گو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛  با اشاره به نقش با اهمیت اسناد ‌مالکیتی در جذب و مشارکت بخش خصوصی، اظهار کرد: فقدان اسناد ‌مالکیتی در شهر قدس یکی از اصلی ترین موانع موجود در توسعه درآمدهای پایدار شهری محسوب می‌شود.

وی افزود: در حال حاضر حدود 80 درصد از اراضی این شهر فاقد سند ‌مالکیتی هستند و در طول 20سال اخیر تنها 3هزار سند برای این منطقه صادر شده است.

‌پودینه گفت: شهر قدس از اراضی ‌اوقافی است که مقام معظم رهبری دستور تبدیل به احسن شدن آن را صادر فرموده‌اند و در تمامی شهر های ایران تنها منطقه‌ای محسوب می‌شود که از این ویژگی برخوردار است.

رئیس شورای اسلامی شهر قدس، عنوان کرد: این منطقه از شهر‌هایی است که  پنج دانگ آن عام و یک دانگ دیگرش خاص است و با وجود صدور دستور از سوی معظم‌له بعد از گذشت 20سال همچنان با مشکلاتی در این حوزه مواجه هستیم.

وی افزود: ارزش منطقه‌ای راضی این منطقه در سال 1387 مناسب بود اما رشد ناگهانی ان در سال 1391 باعث عدم رغبت و توان شهروندان برای خرید آن با ارزش منطقه ای مضاعف شده بر مبنای سال 91 شده است.

‌پودینه یاد آور شد: امیدواریم اداره اوقاف با مساعدت و همیاری هر چه بیشتر موانع موجود در این عرصه را رفع کنند که در صورت حل مشکل مورد اشاره بسیاری از نارسایی های موجود در شهر قدس اعم از سطح اشغال ساخت و ساز های غیر مجاز، سیمای و منظر شهری، تراکم و ..... رفع خواهد شد و به تبع رضایت‌مندی مردم و شهروندان نیز به نحو هرچه ‌مطلوبتری جلب می‌شود.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار