استاندار کرمانشاه گفت :طبق توافق به عمل آمده با وزارت نیرو 15 میلیون متر مکعب آب از طریق سد آزادی و بازیافت فاضلاب به پتروشیمی اسلام آباد غرب و صنایع پایین دستی آن اختصاص یافته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ رازانی گفت:سرمایه گذاران طرح پتروشیمی اسلام آباد غرب از تولیدکنندگان و صعنت گران موفق و معتبر استان هستند و پیش از این امتحان خود را در این عرصه به خوبی پس داده اند و این پیشینه باعث شده که به موفقیت این طرح بسیار خوشبین باشیم.

استاندار کرمانشاه در ادامه افزود: همچنین منابع آبی مورد نیاز پالایشگاه بزرگ آناهیتا به عنوان یکی از ابرپروژه های استان نیز تأمین شده است.

این مدیر ارشد ادامه داد: علاوه بر منابع آبی موجود، استان کرمانشاه 9 سد در دست ساخت دارد که پس از بهره برداری موجب افزایش چشمگیر منابع آبی استان می شوند.
وی یکی از مهم ترین پروژه های آبی استان را پروژه سامانه گرمسیری را دانست و گفت: با عنایت رهبر معظم انقلاب از صندوق توسعه ملی 8 میلیارد دلار برای اجرای این طرح اعتبار اختصاص یافته است. در قالب این پروژه بزرگ آب رودخانه سیروان با یک تونل 50 کیلومتری به شهرستان های مرزی از جمله قصرشیرین منتقل می شود. این پروژه در حال انجام است و تنها سه کیلومتر از آن باقی مانده است.

وی ادامه داد: پروژه سامانه گرمسیری آورده آب یک میلیارد متر مکعب در سال خواهد داشت و منابع آبی استان را بسیار افزایش خواهد داد



برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 

انتهای پیام/ف



برچسب ها: کرمانشاه ، مشکلات ، تامین ، آبی ، طرح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.