عضو کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به اینکه در انعقاد قراردادهای جدید نفتی میادین مشترک در اولویت قرار گرفته است گفت: نباید توسعه میادین داخلی را فراموش کنیم بایستی برا برنامه‌ریزی اصولی طرحها را توسعه داد.

نادر فریدونی عضو کمیسیون انرژی مجلس در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه بیشتر پروژه های مطرح شده در قراردادهای نفتی، طرح های بالادستی صنعت نفت هستند، اظهار داشت: اولویت اصلی در این پروژه‌ها میادین مشترک است. البته این به معنی آن نیست که میادین داخلی را فراموش کنیم. قطعا در حوزه‌های مختلف نفتی اعم از اکتشاف و استخراج و ذخیره سازی و صنایع پایین دستی باید به نوعی سرمایه گذرای‌های لازم را انجام دهیم.

این نماینده مجلس در مورد ضرورت بسته شدن قراردادهای جدید نفتی در فضای پس از برجام گفت: یکی از مسائل اساسی مورد نیاز که باید مورد توجه مجلس و دولت باشد بحث ایجاد اشتغال است که معضل بزرگ مملکت و جوانان است و ما باید اساسا فکری به حال آن بکنیم. یعنی اگر شما بپرسید کار اصلی دولت و مجلس چه هست، بنده می گویم ایجاد زمینه های اشتغال و کسب و کار. با اجرایی شدن قراردادهای نفتی، فرصت های کاری زیادی برای جوانان فراهم می شود.

وی خاطر نشان کرد: برای ایجاد اشتغال باید حوزه سرمایه گذاری و کسب و کار را قوی کنیم. اکنون در محدوده شرکت نفت شرایطی فراهم شده که می توانیم قراردادهایی در حوزه های میادین مشترک یا غیر مشترک داشته باشیم که احتیاج به سرمایه و سرمایه گذاری دارد. انعقاد این قراردادهای با تدابیر مدیریتی لازم و داشتن تضمین‌های محکم می تواند به روند سرمایه گذاری در کشور و در نتیجه رونق بخشیدن به حوزه کسب وکار کمک کند.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار