دروازه بان اسبق تیم ملی داشتن مربی جوان را دلیل کلین‌شیت گلرها می داند.

به گزارش خبرنگار حوزه فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان هفته دوازدهم لیگ برتر ایران در حالی به پایان رسید که تیم های فوتبال استقلال تهران، استقلال خوزستان و ذوب آهن اصفهان به ترتیب در جایگاه‌های اول تا سوم رده‌بندی لیگ برتر قرار دارند.

اما حضور تیم‌های فوتبال استقلال خوزستان و ذوب آهن اصفهان در این جایگاه شاید مدیون درخشش دروازه‌بان‌های خود هستند.

رشید مظاهری و خسوس دو دروازه بان این دو تیم با بسته نگه داشتن دروازه خود در 8 بازی نقش به سزایی در این رده تیم‌هایشان داشته باشند.

عبداله ویسی و یحیی گل محمدی دو مربی جوان لیگ برتر با اعتماد به این دو گلر توانستند با توجه به گل نزدن در برخی بازی‌ها با درخشش این دو بازیکن حداقل امتیاز را از دیدارهایشان کسب کنند.

نیما نکیسا دروازه بان اسبق تیم ملی در این باره می گوید: فکر می کنم در درجه اول مدافعین جلوی این گلرها بسیار موفق عمل کرده‌اند و فرصت های بسیار مناسبی را به حریفان نداده‌اند، اما نباید از قدرت رهبری و هماهنگی این گلرها نیز غافل شد که در نبردهای تک به تک بسیار موفق عمل کرده‌اند.

وی ادامه داد: زمانی که دروازه‌بان خوبی مانند داوری فنایی پس از کنار گذاشتن فوتبال به صورت علمی و آکادمیک به مربی گری روی می آورند، به طور حتم می تواند با گلر تیم ارتباط خوبی را برقرار کند و ثمره آن نیز این کلین‌شیت‌های عالی است.

دروازه بان اسبق تیم ملی در ادامه درباره مربی دروازه‌بان‌های تیم های لیگ برتری اظهار کرد: باشگاه‌ها باید توجه داشته باشند مربی دروازه‌بان پا به سن گذاشته اثرات منفی روی گلرها دارند.

زمانی که مربی در تمرین توپ را با سرعت 50کیلومتر برساعت روانه دروازه می کند گلر به این توپ ها عادت می کند و در برابر ارسال توپ با سرعت 100 کیلومتر واکنش سریع انجام نمی‌دهد و این یکی از اثرات منفی مربی دروازه‌بان پیر است.

نکیسا در پایان خاطر نشان کرد:با حضور مربیان جوان در لیگ برتر آینده خوبی را می توان برای گلرهای تیم‌ها و در نهایت تیم ملی داشته باشیم.

*برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/

برچسب ها: گلرها ، کلین شیت ، نکیسا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار