معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت از برنامه‌های جدید در شبکه بهداشت و درمان کشور برای درمان بیماری‌های غیر واگیر تا دو سال آینده خبر داد.

دکتر ملک زاده معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت در گفتگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص دستاوردهای تازه برای کنترل بیماری‌های غیر واگیر گفت: در زمینه بیماری‌های غیر واگیر در ایران تحقیقات پیشرفته‌ای صورت گرفته است و برنامه‌ای در طی 5 سال گذشته برای پیشگیری از بیماری‌های غیر واگیر اجرا گردیده است، محصول آن هم قرصی است که افرادی که فاکتورهای خطر دارند در سنین خاص (50 سال به بالا ) می‌توانند مصرف کنند .

وی افزود: در حال حاضر شبکه بهداشت و درمان کشور در حال تحول است به این صورت که علاوه بر پیشگیری از بیماری‌های واگیر برنامه‌هایی برای بیماری‌های غیر واگیر در دست اجرا داریم که امیدواریم تا دو سال آینده خبرهای خوشی در این زمینه داشته باشیم. 

وی در خصوص بیماری‌های شایع و پرخطر در کشور عنوان کرد: بیماری‌های قلبی و مغزی 51 درصد علل مرگ و میر و ناتوانی را تشکیل می‌دهند و 25 درصد از بیماری‌هایی مثل نارسایی کلیه ، کبد، بیماری‌های اعصاب، از عمده‌ترین علل مرگ و بیماری را در کشور تشکیل می‌دهند. 

وی در خصوص علل بیماری قلبی و مغزی در کشور گفت: از علل عمده بیماری‌های قلبی و مغزی در کشور نبود رژیم غذایی مناسب ،‌پرخوری، عدم تحرک فیزیکی و بدنی ، افزایش وزن ، مصرف دخانیات و مواد مخدر و یکسری عوامل ژنتیکی را می‌توان نام برد. 


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار