یک کارشناس اقتصادی گفت: حذف دلال بازی و واسطه گری افزایش تولید و بهره وری را به دنبال خواهد داشت.

محمد صفاری کارشناس اقتصادی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه اولین قدم برای اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی در کشور حذف تمرکز بر اقتصاد نفت محور است گفت: باید در استفاده از ظرفیت ها و منابع طبیعی و انسانی که در کشور کم نیست بگونه ای برنامه ریزی کنیم که از این ظرفیت ها حداکثر بهره برداری صورت گیرد که این امر خود عامل خروج اقتصاد از رکود است.

صفاری به مدیریت نقدینگی و اصلاح الگوی مصرف نیز اشاره کرد و گفت: چنانچه بگونه ای عمل کنیم که میل نهایی اقتصاد به سمت کالاهای تولید داخل سوق پیدا کند، دراین امر نه تنها شاهد تحقق اصل 44 قانون اساسی هستیم، بلکه اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی را نیز در آینده ای نزدیک شاهد خواهیم بود .

این کارشناس اقتصادی به حذف دلال بازی و واسطه گری نیز اشاره کرد و گفت: نباید منابع به سمت واسطه گری پیش رود؛ این امر هم در افزایش تولید و بهره وری و هم در مدیریت منابع نقش بسزایی را ایفا می کند.

وی در پایان با بیان اینکه مسئولان نظام برای اجرایی شدن اقتصادمقاومتی همت بیشتری می گمارند گفت: اقتصاد مصرفی باید به سمت اقتصاد دانش بنیان و افزایش صادرات سوق یابد، دراین صورت مدیریت صحیح اقتصاد را نیز شاهد خواهیم بود.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار