سخنگوی مجلس شورای اسلامی گفت: در حالی که جامعه نیاز مبرمی به روان شناس دارد اما برخی از روان شناسان بیکار و تعدادی در مشاغلی غیر از تخصص خود مشغول به فعالیت هستند.

بیکاری برخی روان شناسان در جامعه ماشینی و مدرن امروزی
عباس قائدرحمت، سخنگوی مجلس شورای اسلامی  در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به سیاست‌های غلط وزارت بهداشت و درمان در بخش بکارگیری روان شناسان، اظهار کرد: با وجود اینکه در جامعه روان شناسان بسیاری داریم و نیاز به این متخصصان به خوبی مشهود است اما برخی از این افراد بیکار و تعدادی از آنها در مشاغلی غیر از حرفه‌ خود مشغول به فعالیت هستند.

وی با بیان اینکه درصد بیماران اعصاب و روان در جامعه امروزی، روز به روز در حال افزایش است، افزود: از علت‌های اصلی بروز این بیماری، عبور از زندگی سنتی و ورود به زندگی ماشینی و مدرن بررسی شده است.

سخنگوی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: برای پیشگیری از اختلالات روان شناختی مدرنیته‌ که استرس و فشارهای روانی زیادی را به افراد تحمیل می‌کند، به آموزش مهارت‌های مقابله‌ای با حضور روان شناسان در سراسر کشور نیازمندیم تا بتوانند با مشاوره‌ها و شناسایی هر چه سریعتر نشانه‌های افسردگی، از بروز بیماری‌های حاد اعصاب و روان جلوگیری شود.

قائدرحمت در خصوص اینکه جامعه به عنوان یک عامل آشکار ساز استرس است، گفت: با فراهم کردن تجهیزات لازم و بکارگیری نیروهای انسانی متخصص‌ که یکی از مشکلات اساسی در این بخش است می‌توانیم بیساری از هزینه‌های جامعه را نیز با استفاده از پیشگیری کاهش دهیم.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار