در شلوغی برگزاری نشست وین که دست تروریست‌ها را از سوریه قطع می‌کند؛ داعش علاوه بر انفجارهای بیروت، پاریس را نیز به‌دلیل ناخوشایندی از این فرآیند، لرزاند.

به گزارش خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در روزهای گذشته پس از آنکه دشمنان محور مقاومت پس از سالها جنگ‌افروزی و گسیل داشتن تروریست‌های تکفیری به سوریه نتوانستند به اهداف شوم خود دست یابند، این بار ردای دوستی و صلح‌طلبی سوریه را برتن کردند.
 
آنها اعلام کردند که باید با برگزاری نشست‌هایی از قبیل وین با حضور کشورهای غربی و نیز کشورهای موثر در حل این بحران، به مسئله سوریه پایان داد.
 
اما مسئله پایان دادن به بحران سوریه از تریبون غربی‌ها با آنچه که کشورهای حامی صلح در جهان تلقی می‌کنند، 180 درجه متفاوت بود.

در شلوغی برگزاری نشست وین که دست تروریست‌ها را از سوریه قطع می‌کند؛ داعش علاوه بر انفجارهای بیروت، پاریس را نیز به‌دلیل ناخوشایندی از این فرآیند لرزاند.
 
دومینوی‌انفجاری داعش از بیروت تا پاریس/ نشست وین به‌مذاق تروریست‌ها خوش نیامد

در این گزارش سعی می‌کنیم گوشه‌ای از تغییر رنگ‌های سیاسی مقامات غربی در حمایت از تروریست‌های داعش را به همراه اظهارات نمایندگان مجلس‌شورای اسلامی پیرامون این تغییر و تحول‌ها بررسی کنیم.
 
برای برداشتن نقاب صلح‌طلبی دروغین از چهره غربی‌ها به سردمداری کاخ سفید توجه به چندنکته ضروری به نظر می‌رسد.
 
نخست آنکه آمریکا و کشورهای‌ غربی عنوان می‌کنند که باید با داعش مقابله‌ای جدی صورت گیرد، البته داعشی که شناسنامه‌اش ممهور به مهر تروریست‌زایی سازمان‌های جاسوسی سیا و موساد است.
 
نکته دیگری که ادعای مضحک غربی‌ها و آمریکا را در تناقضی روشن قرار می‌دهد، این است که جان کری وزیر امور خارجه کاخ سفید اعلام می‌کند که ما در عین مبارزه با تروریست‌های داعش و برقراری صلح در سوریه خود را موظف می‌دانیم که از مخالفان دولت بشار اسد حمایت کنیم.
 
در واقع آمریکایی‌ها و غرب سناریویی را می‌نویسند که در آن هم از داعش حمایت می‌شود و هم با آن مقابله؛ مقابله‌ای  که از همان ابتدا دروغ بودن آن برای همگان روشن بود.


 
*نشست وین نخستین گردهمایی برای حل بحران سوریه در عرصه بین‌المللی

دومینوی‌انفجاری داعش از بیروت تا پاریس/ نشست وین به‌مذاق تروریست‌ها خوش نیامد
 
نخستین نشست وین برای حل بحران سوریه با حضور دوستان و دشمنان این کشور در تاریخ 31 اکتبر سال جاری برگزار شد. این در حالی بود که غربی‌ها و متحدان منطقه‌ای آنها به ویژه عربستان، خواستار برکناری اسد از ریاست جمهوری سوریه بودند و در مقابل آن ایران و روسیه خواستار مقابله جدی با تروریست‌های داعش و نیز سپردن تصمیم‌گیری درباره آینده مردم این کشور شدند.

هم‌چنین ایران و روسیه عنوان کردند که مهم‌ترین اصل کمک به حل معضل سوریه، پذیرفتن نقش "بشار اسد" در تصمیم‌گیری‌های آینده سیاسی دمشق می‌باشد.

دومینوی‌انفجاری داعش از بیروت تا پاریس/ نشست وین به‌مذاق تروریست‌ها خوش نیامد
 
لازم به ذکر است، در پایان این نشست نیز جان کری و سرگئی لاوروف در نشستی خبری، از توافق کشورهای حاضر در این نشست بر پیگیری آتش‌بس، حفظ تمامیت ارضی سوریه و کمک به آوارگان این کشور و نیز برنامه‌ریزی برای نشست بعدی میان گروه‌های معارض و دولت سوریه سخن گفتند.
 
*تناقض‌گویی غربی‌ها ابزاری برای دامن زدن به آتش جنگ در سوریه
 
آمریکا و غربی‌ها و به ویژه فرانسه بلافاصله پس از پایان این نشست اعلام کردند:" نقش آینده بشار اسد اصلی‌ترین نقطه اختلاف بین شرکت‌کنندگان در نشست وین بود." 

در واقع آمریکا و غرب آتش‌بسی را در سوریه می‌پسندند که در آن ستون محور مقاومت این کشور یعنی بشار اسد که در تقابل با صهیونیست‌ها عمل می‌کند، هیچ نقش و حضوری در آینده سوریه نداشته باشد.


 
* نشست وین 2 و بیانیه‌ای با ماهیت توقف حمایت از تروریست‌ها
 
در این نشست نیز بیانیه‌ای پایانی صادر شد که در آن برقراری هرچه زودتر آتش‌بس در یک دوره 6 ماهه به عنوان مهمترین بند مورد توافق قرار گرفت. هم‌چنین توقف حمایت غربی‌ها و کشورهای عربی منطقه از تروریست‌ها نیز به عنوان پیش‌زمینه‌ای برای برگزاری انتخابات آینده سوریه مطرح شد.
 
 
*کشورهای درگیر ماجرای سوریه برای آرای مردم این کشور احترام قائل شوند

دومینوی‌انفجاری داعش از بیروت تا پاریس/ نشست وین به‌مذاق تروریست‌ها خوش نیامد
 
"عوض حیدرپور شهرضایی" عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: برداشت ما از دو جلسه اخیر وین این است که در کنار راهکار نظامی که از طریق کشورهایی مانند روسیه در سوریه و بر علیه داعش در حال انجام است باید راهکار سیاسی نیز در دستور کار قرار گیرد و در آن اولویت با انتخاب مردم باشد.

وی ادامه داد: نتایج به دست آمده از نشست روز گذشته وین درباره سوریه سازنده بوده و از بحران بزرگ جهانی جلوگیری می کند و چنان‌چه در مسیر انتخاب مردم، بشار اسد دوباره از سوی مردم انتخاب شود همه کشورهای درگیر ماجرای سوریه و منطقه باید به آن احترام گذاشته و اجازه اجرایی شدن خواست مردم را بدهند.
 
نکته مهم دیگر این است که اکثر کشورهای غربی به حضور جمهوری‌ اسلامی‌ ایران به عنوان یک قدرت منطقه‌ای موثر برای حل بحران سوریه در نشست‌های وین اعتراف کردند و اعلام کردند که یافتن راه‌حلی برای سوریه بدون حضور ایران امکان‌پذیر نیست.

دومینوی‌انفجاری داعش از بیروت تا پاریس/ نشست وین به‌مذاق تروریست‌ها خوش نیامد
 
هم‌زمان با این نشست‌ها و در شرایطی که مسئله سوریه با لجاجت آمریکا و آل‌سعود بر سر کنار رفتن اسد سپری می‌شد، انفجارهای دیگری در لبنان به وقوع پیوست.
 
دومینوی‌انفجاری داعش از بیروت تا پاریس/ نشست وین به‌مذاق تروریست‌ها خوش نیامد

دشمنان منطقه‌ای مقاومت از جمله رژیم صهیونیستی و عربستان که از برگزاری نشست‌هایی به‌ رنگ وین  با هدف حل بحران سوریه، دل پُری داشتند؛ این‌بار با کلید زدن انفجار ضاحیه جنوبی بیروت درپی انتقام‌گیری از خرد شدن استخوان‌های داعش در سوریه برآمدند.

دومینوی‌انفجاری داعش از بیروت تا پاریس/ نشست وین به‌مذاق تروریست‌ها خوش نیامد
 
"سیدباقر حسینی" عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، گفت: در چند سال اخیر حزب الله در مناطق مرزی به تروریست ها ضربات سنگینی را وارد کرده که این موضوع موجب شده داعش و گروه های تکفیری برای مقابله با این مسائل و فشار به لبنان و حزب الله و افزایش تنش در این کشور، دست به اقدامات تروریستی و کشتار مردم بزنند.

روزنامه الدیار لبنان نیز در این‌خصوص نوشت: تروریسم بار دیگر برای کشتار بی‌گناهان که از دروازه‌جنگ مذهبی سنی - شیعی نشات می‌گیرد، به لبنان باز می گردد. تروریست‌ها خواستند از این طریق، پیام‌های فراوانی از انتحاری‌های ترس و وحشت ایجاد کنند، انتحاری‌هایی که در قالب دین و افراط‌ گرایی برای هر اقدامی آمادگی دارند، به گونه‌ای که مناطق شیعی بویژه ضاحیه جنوبی و برخی مناطق بقاع شمالی وفادار به حزب‌الله را در رعب‌ووحشت قرار دهند.


 
* انفجارهای پاریس میوه کاشت بذر تروریستی غرب در منطقه
 
دومینوی‌انفجاری داعش از بیروت تا پاریس/ نشست وین به‌مذاق تروریست‌ها خوش نیامد

وقوع حادثه پاریس در آستانه برگزاری نشست وین 2 بار دیگر ثابت کرد که غربی‌ها و مرتجعین عربی منطقه درک درستی از تبعات تروریست‌پروری ندارند.

 در این انفجارها تروریست های تکفیری‌داعش پاریس را به میدان بازی خود تبدیل کردند و در حملاتی هماهنگ حداقل 153 نفر را کشتند و 210 تن را زخمی کردند.
 
 مقامات فرانسوی که در همه تریبون‌های خود حمایت همه‌جانبه از تروریست‌ها را سر می‌دهند، باید بدانند که سیاست‌های اشتباه آنها در حمایت همه‌جانبه از داعش و استراتژی آتش‌افروزی در غرب آسیا عاقبت چنگ به گردن حامیان تروریست‌ها می‌اندازد و ماری است که سرانجام نیش خود را بر پیکره صاحبانش وارد می‌کند.


*پی بردن غرب به حقانیت استراتژی ایران

"حسین سبحانی‌نیا" نایب رئیس کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس، با اشاره به ضرورت تغییر سیاست‌ها و استراتژی‌ کشورهای غربی و اروپایی در ارتباط با حمایت از گروه‌های تکفیری و تروریستی، گفت: وقوع حادثه پاریس در آستانه برگزاری نشست وین2 می‌تواند اثراتی را برای تغییر رویکرد غربی‌ها و به نتیجه رسیدن این نشست‌ها داشته باشد.

دومینوی‌انفجاری داعش از بیروت تا پاریس/ نشست وین به‌مذاق تروریست‌ها خوش نیامد

وی تصریح کرد: جمهوری اسلامی در پنج سال اخیر همواره نسبت به سیاست‌های نادرست غربی‌ها در قبال منطقه هشدار داده و این گونه اقدامات را سرآغاز انتشار و شیوع این بحران‌ها به مناطق دیگر اعلام کرد، حال با وقوع حادثه خون‌بار پاریس کشورهای غربی به حقانیت تفکرات و استراتژی ایران پی می‌برند.

دومینوی‌انفجاری داعش از بیروت تا پاریس/ نشست وین به‌مذاق تروریست‌ها خوش نیامد
 
هم‌اکنون در حالی‌که کاخ سفید در پیش‌قراولی غربی‌ها برای پرورش و حمایت تروریست‌های داعش قرار دارد و کشورهای عربی منطقه به‌خصوص عربستان تمامی هم و غم خود را برای تسلیح و تجهیز زاییده نامشروع خود (داعش) بکار گرفته‌اند؛ مقامات اروپایی حامی آمریکا به ویژه فرانسه در این بهت‌و‌حیرت فرو رفته‌اند که چگونه می‌شود داعشی که با دلار و یوروی آنان قد کشیده و روی جانیان تاریخ بشری را سفید کرده است، اکنون پس از سرخوردگی در منطقه، دندان بر گلوی صاحبان خود می‌فشرد؟
 گویا آل‌سعود و غرب نمی‌دانند که همواره "چاه‌کن در ته چاه است".
 
گزارش از: وحید‌ امیدی‌موحد
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار