باهنر:

دستگاه دیپلماسی در مقابل مصوبه کینه‌جویانه آمریکا اقدامات لازم را انجام دهد

نایب رییس مجلس گفت: مصوبه ضدایرانی مجلس آمریکا درباره روادید باعث بلندتر شدن دیوار بی‌اعتمادی میان ایران و آمریکا خواهد شد.

دستگاه دیپلماسی در مقابل مصوبه کینه‌جویانه آمریکا اقدامات لازم را انجام دهدبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، علیرضا سلیمی در جلسه علنی امروز (یکشنبه 29 آذر) مجلس شورای اسلامی، در اخطار قانون اساسی با استناد به اصل 152 آن، گفت: براساس اصل 152 قانون اساسی، سیاست خارجی ایران به نفی سلطه‌جویی و حفظ استقلال و دفاع از حقوق همه‌جانبه مسلمانان ملزم است.
 
نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس ادامه داد: نمایندگان مجلس آمریکا در اقدامی غیرمنطقی و غیر‌قابل‌دفاع که نشان از کینه‌جویی علیه ملت ایران دارد، لایحه‌ای را آوردند و امروز هم اوباما آن را تصویب کرد که نشان می‌دهد پشت لبخند آمریکایی‌ها، یک شمشیر آخته نهفته است.
 
وی در ادامه با ارائه پیشنهادی مبنی بر اینکه مجلس و دولت جمهوری اسلامی ایران اقدامی مقابله‌گرایانه با این کار مجلس آمریکا انجام دهند، تصریح کرد: انتظار می‌رود مخالفت بایسته و شایسته‌ای با این مصوبه صورت گیرد، چرا که رفتار نمایندگان مجلس آمریکا نشان می‌دهد که نسبت به ایرانیان کینه‌جویی و عداوت دارند.
 
در ادامه محمدرضا باهنر نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی با وارد دانستن این اخطار گفت: این بحث مهم است؛ چرا که اینگونه رفتارها دیوار بی‌اعتمادی را بلندتر می‌کند و نشان می‌دهد که آمریکایی‌ها همچنان قابل اعتماد نیستند.
 
وی در ادامه ضمن تاکید بر مقابله با اینگونه رفتارهای دشمنانه آمریکا با ملت ایران، افزود: ما نیز از مقامات و دستگاه دیپلماسی کشور می‌خواهیم در مقابل این رفتار خصمانه آمریکا اقدامات لازم را انجام دهند.
 
در پایان این اخطار، شعار مرگ بر آمریکا نمایندگان در صحن علنی طنین انداز شد.
پایان پیام/

 برای دریافت پیامک‎ها و اخبار باشگاه خبرنگاران جوان به کانال تلگرامی ما بپیوندید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار