شیراز؛

تشکیل کار گروه ویژه زیر ساخت های تجاری و بازرگانی در سطح استان فارس

نقاط ضعف و قوت ، چالش ها و تهدید ها در کار گروه ویژه زیر ساخت های تجاری و بازرگانی مورد بررسی و تجزیه و تحلیل قرار گرفته شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ مدیر کل دفتر امور خدمات بازرگانی وزارت صنعت و معدن و تجارت گفت: با واگذاری مسئولیت شورای برنامه ریزی خدمات مالی و بازرگانی در تدوین برنامه ششم توسعه به وزارت صنعت و معدن و تجارت، کارگروه ویژه زیر ساخت‌های تجاری بازرگانی در این زمینه تشکیل شده و ۶ استان منتخب را پایلوت قرار دادیم که زیر ساخت میزان تجاری، بازرگانی و لجستیکی استان‌ها تجزیه و تحلیل شود. 

کاظم سلیمی بیان کرد: بر‌‌ همان اساس احکام را ترسیم می‌کنیم که زیر ساخت‌ها در روال حرکتی تجاری و بازرگانی، ساماندهی خاصی شود. یکی از مشکلات اساسی کشور در کنار اهداف راهبردی و اجرایی برنامه کشور، نبود این گونه زیر ساخت‌ها است و معمولا بخشی نگری‌ها باعث شده که برنامه‌های اجرایی کشور در قالب تسهیل احکام، غیر کاربردی و غیر کارآمد شود. با توجه به تصمیم دولت، باید تمام فضاهای بیرونی تجزیه و تحلیل مدل‌هایی شود، که احکامی که شکل کاربردی و اثر بخشی دارد را ترسیم بکنند و استان فارس را به عنوان یک استان دارای پتانسیل بالقوه و بالفعل در بین استان‌های جنوب، به عنوان استان مرکزی برای کارگروه زیر ساخت‌های تجاری و بازرگانی انتخاب کردیم و برای نخستین بار است که این کار گروه ویژه در استان فارس تشکیل می‌شود. 

وی افزود: قرار است امکانات، نقاط ضعف و قوت، چالش‌ها و تهدید‌ها در کار گروه ویژه زیر ساخت‌های تجاری و بازرگانی مورد بررسی و تجزیه و تحلیل قرار گرفته شود و جمع بندی نظرات و پیشنهادات در رابطه با زیرساخت استان در قالب احکام پنج ساله برنامه ششم و مقطع زمانی یک ساله برای احکام مورد نیاز در بودجه سنواتی کل کشور تهیه شود و به کار گروه ویژه که به استان‌ها سفر می‌کنند ارائه و مورد بحث و بررسی قرار بگیرد و به جمع بندی نهایی برسد. 

در این جلسه سازمان‌های دولتی و خصوصی استان به گفتن مشکلات خود پرداختند و راه کار‌هایی برای رفع مشکلات سازمان‌های خود ارائه دادند. 

این جلسه با حضور سازمان‌های خصوصی و دولتی از جمله: دکتر کاظم سلیمی مدیرکل دفتر امور خدمات بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت، رحمانی معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری فارس، مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان، مدیر عامل شرکت شهرکهای صنعتی استان، مدیرکل راه آهن استان، رییس خانه صنعت و معدن و تجارت استان فارس، مدیرعامل سازمان میادین و ساماندهی مشاغل استان، مدیرکل فرودگا‌های استان، مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه ۳ و مدیرعامل انجمن شرکت‌های صنعت پخش استان برگزار شد. 

انتهای پیام/ف
برچسب ها: تشکیل ، کارگروه ، تجاری ، فارس ، شیراز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.