نخستین اردوی سه روزه استارت‌آپ با حضور 100 شرکت‌کننده صاحب ایده در دانشگاه کردستان آغاز شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازسنندج؛ مدیر مراکز رشد پارک علم و فناوری استان کردستان در حاشیه افتتاحیه نخستین اردوی استارت آپ (رویداد) استان کردستان که به همت پارک علم و فناوری و دانشگاه کردستان در سالن فردوسی این دانشگاه برگزار شد، گفت: استارت‌آپ یک رویداد جهانی است که همزمان با هفته کارآفرینی و با هدف ایجاد بستری برای پردازش به ایده‌های مطرح در این اردوی سه روزه است.

جمال‌الدین افضلی افزود: در این اردو حدود 100 نفر در بخش ایده و راه‌اندازی کسب و کار ثبت‌نام کرده‌اند که در طول این سه روز ایده‌پردازی می‌کنند.

وی بیان کرد: در این رویداد بستری آماده می‌شود تا افرادی که صاحب ایده هستند، ایده‌های خود را مطرح کنند و در صورت انتخاب از سوی پارک علم و فناوری حمایت می‌شوند تا ایده‌های خود را به کسب و کار تبدیل نمایند.

مدیر مراکز رشد پارک علم و فناوری کردستان افزود: اردوی استارت‌آپ رویدادی آموزشی تجربی است که در آن کارگاه‌هایی تخصصی به همراه رویدادی 54 ساعته برگزار می‌شود و شرکت کنندگان پس از شرکت در این کارگاه‌ها با الفبای ارزش‌آفرینی و نگرش استارت‌آپی آشنا می‌شوند.

افضلی ادامه داد: شرکت‌کنندگان در رویداد 54 ساعته فرصت آن را خواهند داشت تا ایده‌های خلاقانه خود را به محصولاتی اولیه و ارائه‌های جذاب برای رأی داوران تبدیل کنند.

وی بااشاره به داوران این رویداد گفت: داوران ترکیبی از افراد بومی استان و غیربومی هستند که تیم‌های ایده‌پرداز را ارزیابی خواهند کرد.

مدیر مراکز رشد پارک علم و فناوری کردستان گفت: در طول 54 ساعت برگزاری رویداد، 5 مربی خارج استان و 5 مربی استانی به تیم‌های شرکت‌کننده مشاوره می‌دهند.

افضلی افزود: نفر اول تا سوم از حمایتهای پارک علم و فناوری استان بهره مند می‌شود و جدای از این هم، از خدمات مشاوره فنی مهندسی هم برخوردار خواهند شد.

مدیر مراکز رشد پارک علم و فناوری کردستان درپایان گفت: سه ایده منتخب، علاوه بر منتفع از حمایت‌های پارک علم و فناوری، به اردوی کشوری اعزام می‌شوند که در صورت انتخاب در آن اردو، به اردوی جهانی می‌روند.

انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.