وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: افزایش تخت های بیمارستانی مهمترین نیاز استان مرکزی و کلید حل چالش ها در این حوزه است.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، دکتر سید حسن قاضی زاده هاشمی در جریان بازدید از مرکز تخصصی زنان و زایمان آیت الله طالقانی اراک، اظهار کرد: استان مرکزی علاوه بر قرار گرفتن در راه های مواصلاتی و صنعتی بودن، در خدمات رسانی درمانی به استان های مجاور نیز نقش کلیدی دارد و نیاز است که زیرساخت های خدمات تشخیصی و درمان تخصصی آن توسعه یابد.

وی افزود: مشکل جدی این استان فرسودگی بناهای درمانی است که خدمات رسانی را به شدت سخت می کند و برخی از بیمارستان های اراک تا 70 سال قدمت دارند و نیاز است که بازسازی شوند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خاطرنشان کرد: نوسازی بیمارستان 320 تختخوابی و مادر تخصصی ولی عصر (عج) اراک که در دولت قبل بلاتکلیف و در حد فنداسیون باقی مانده بود در دولت یازدهم از سرگرفته شده و با حمایت مقامات ارشد استانی پیشرفت موثری دارد و نیاز است که در سایه حمایت شهرداری و شورای شهر و نمایندگان مجلس، تعداد تخت های آن به 500 عدد افزایش یابد.

وی گفت: شهر اراک نیازمند یکهزار تخت درمانی است که این مهم باید با تقویت مشارکت های مردمی و خیران و بخش خصوصی در کنار اعتبارات دولتی جبران شود.

دکتر هاشمی، در پاسخ به سئوالی در خصوص ممنوعیت صدور مجوز برای خدمت نیروهای متخصص دولتی در بخش خصوصی، خاطرنشان کرد: این مساله قانون است که در راستای عدالت محوری در سلامت و بهره مندی مردم از امکانات و نیروی متخصص اعمال شده و توانسته در هر سال 40 تا 50 متخصص را در بدنه درمان دولتی ماندگار کند.

وی گفت: اگرچه در کوتاه مدت ممکن است اجرای این قانون با کمبودهایی همراه باشد، اما در دراز مدت به نفع مردم است و اقشار کم درآمد با کیفیت بهتر از خدمات نیروهای متخصص در سیستم دولتی بهره مند می شوند.

وی عنوان کرد: بخش خصوصی برای جذب متخصصان باید با پرداخت های منصفانه شرایطی را مهیا کند که متخصصان پس از اتمام زمان طرح جذب این مراکز شوند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در پایان بیان کرد: میزان پذیرش متخصصان در حوزه دولتی امسال 30 درصد افزایش دارد.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/ب
برچسب ها: اراک ، طالقانی ، مرکزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.