به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی از5 پژوهشگر و ناشر برجسته گیلانی قدر دانی شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت؛ در این مراسم که در رشت برگزار شد از فرامرز طالبی ، محمد تقی  پوراحمد تاک تاجی و هوشنگ عباسی 3 نویسنده ومحقق و همچنین هادی میرزا نژاد و محمدعلی محمد گل 2 ناشر برجسته که در زمینه فرهنگ گیلان کتاب نوشته و منتشر کرده اندتجلیل شد.

در ادامه مراسم تجلیل از 5 پژوهشگر و ناشر برجسته گیلانی محمد تقی  پوراحمد تاک تاجی نویسنده برجسته این استان یک جلد قرآن خطی با220سال قدمت و یک کتاب با چاپ سنگی با180 سال قدمت به اداره کل اسناد و کتابخانه ملی گیلان اهدا کرد.

همچنین از کتاب ترانه های گیلکی که با همت منوچهر ستوده جمع آوری و با کمک نویسندگان گیلاتی نوشته ومنتشر شده رونمایی شد.

حسین عباس نژاد کارسیدانی مدیرکل اسناد و کتابخانه ملی گیلان در مراسم تجلیل از 5 پژوهشگر و ناشر برجسته این استان با اشاره به اینکه توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی نقش مهمی در توسعه فرهنگی هر جامعه ای دارد گفت : باید این فرهنگ در گیلان که ازپیشینه فرهنگی غنی برخوردار است بیشتر نهادینه شود.

امیرمحمد پور مدیرکل کتابخانه عمومی گیلان هم با اشاره به اینکه سرانه فضای کتابخانه ای در گیلان بسیار کم است گفت : به ازای هر 100 گیلانی  یک متر و 20 سانتی متر فضای کتابخانه ای وجود دارد.

جبار کوچکی نژاد یکی از نمایندگان رشت در مجلس درشورای اسلامی نیز افزود  : گیلان بیش از300 هزار دانش آموز دارد که ظرفیت خوبی برای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در این استان است.

عضو شورای اسلامی شهر رشت هم گفت : راه اندازی تالارهای مطالعه با کمک شهرداری و مشارکت کتابخانه ها می تواند نقش بسزایی در اشاعه فرهنگ کتابخوانی داشته باشد.

مظفرنیکومنش نودهی با اشاره به اینکه درمرکز اسناد ملی کشور اسناد ارزشمندی ازگیلان نگهداری می شود  که قدمتی بیش از700 سال دارد افزود : با ساخت موزه  می توان این اسناد را به رشت انتقال داد .


انتهای پیام/ی

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.