افاضلی:

در تاریخ بنویسید کفاشیان بالاخره جلوی کی روش ایستاد

مربی پیشین تیم ملی فوتبال ضمن انتقاد از اوضاع به هم ریخته فدراسیون، درباره آینده فوتبال کشور ابزار نگرانی کرد.

در تاریخ بنویسید کفاشیان بالاخره جلوی کی روش ایستادهومن افاضلی در گفتگو با خبرنگار حوزه فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، پیرامون وضعیت فعلی تیم ملی و فدراسیون فوتبال گفت: درباره بازی‌های اخیر تیم ملی باید به این نکته توجه داشته باشیم که تیم‌هایی مثل گوام ضعیف تر از آن هستند که تیم ما را به چالش بکشند تنها مشکل تیم ملی ما در این مدت سفر طولانی به گوام و زمین چمن نامناسب این کشور بود، به همین دلیل این گونه بازی‌ها نباید ملاک و معیار ما برای قضاوت کیفیت تیم ملی باشد.

اما باید در نظر داشته باشیم که تیم ما در حال تغییر است فازی که در حال حاضر در آن قرار داریم از لحاظ نتیجه گیری فاز سختی است چون از مشخصه‌های اصلی یک تیم جوان، نوسان زیاد است و این که شما بتوانید همزمان با جوانگرایی، نتیجه قابل قبول هم بگیرید کار مشکلی است.

این موضوع باعث می‌شود در مراحل بعدی که با حریفان قوی‌تری رو به رو می شویم، کمی نوسان در نتیجه گیری داشته باشیم، اما در کل می‌توان گفت روند تیم ما رو به رشد و امیدوار کننده است.

افاضلی درباره وضعیت فعلی فدراسیون فوتبال اظهار کرد: من در حال حاضر در فدراسیون حضور ندارم و اطلاعات دقیقی هم در اختیارم نیست. واقعا نمی‌دانم چه طور شد که کار فدراسیون و تیم ملی به اینجا رسید. متاسفانه اشتباهات کوچکی که در ابتدا انجام می‌شد، تصحیح نشد و نتیجه آن اشتباهات بزرگی است که اکنون شاهد هستیم. به نظر من فدراسیون و کی روش باید روابط را از نو تعریف کنند وگرنه با این روش کار کردن مشکل خواهد بود و اوضاع پر تنش تر از قبل می‌شود.

وی در ارتباط با مرخصی احتمالی کی روش و این که گفته می‌شود رئیس فدراسیون با این درخواست او مخالفت کرده است. افزود: اگر آقای کفاشیان یک بار هم جلوی کی روش را گرفته باید در تاریخ نوشته شود! سرمربی تیم ملی از ابتدا چهار مشکل اساسی داشت که می‌توان گفت تا به امروز یکی از آْنها حل شده است.

نخستین مورد که تنها مورد حل شده نیز هست، این است که سبک بازی تیم ملی تا آخر جام ملت‌های آسیا قابل قبول و شایسته بهترین تیم آسیا نبود. همچنین میانگین سن بالای تیم ملی ما مورد انتقاد بود که این مسائل به نظر می‌رسد از سوی کی روش در حال حل شدن است.

دومین مشکل کارلوس کی روش عدم تعامل و نوع مکالمات وی با بدنه فوتبال ایران بود که به هیچ وجه مورد تایید نبوده و نیست. البته فدراسیون هم کاملا دراین زمینه مقصر است. مسئولین فدراسیون وظیفه دارند این مسائل را مدیریت کنند. همانطور که در سال های ابتدایی حضور کی روش اوضاع به این شکل نبود.

دیگر مشکل این مربی این است که با توجه به اعتبار بین المللی‌اش و هزینه‌ای که فدراسیون برای حفظ وی انجام داده می‌بایست در آموزش مربیان ما نقش مهمی ایفا می‌کرد اما به هیچ وجه این اتفاق رخ نداد و نهایتا مشکل آخر همین بحث مرخصی‌های طولانی است که متاسفانه هنوز هم ادامه دارد و کی روش وقت کافی در ایران صرف نمی‌کند، این مسائل همگی باید حل شود چرا که جزو تعهدات سرمربی تیم ملی است، به نظرم آقای کی روش که تاکنون هر بحثی پیش آمده پای قراردادش را وسط می‌کشید در زمینه‌های این چنین مثل مرخصی و دیگر مسائل هم باید به قراردادش که با فدارسیون دارد رجوع کند و به آن پایبند باشد.

انتظار من از فدراسیون فوتبال این است که این موارد را مدیریت کند وگرنه با حفظ وضعیت فعلی همکاری فدراسیون فوتبال و کارلوس کی روش به پایان خوشی نمی‌انجامد.

انتهای پیام/

*برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.


برچسب ها: کی روش ، افاضلی ، فوتبال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار