در پی استعفای محمد خاکپور از سمت سرمربیگری تیم ملی فوتبال امید کارشناسان فوتبالی نظر خود را در این رابطه بیان کردند.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان در پی استعفای محمد خاکپور از سمت سرمربیگری تیم ملی فوتبال امید کارشناسان فوتبالی نظر خود را در این رابطه بیان کردند.

صحبت های کارشناسان را در این باره می خوانید:

همدانی: خاکپور عملکرد موفقی داشته است/ نباید مربی ایرانی را کوچک بشماریم

ستارهمدانی اظهار داشت: می‌خواهم در خصوص اتفاقات اخیر فوتبال و ناراحتی خاکپور یک مثال بازاری بزنم: جنس خارجی خوب است و با علم روز دنیا پیش می‌رود و در بازار قابل رقابت است اما این به منزله‌ی این نیست که جنس ایرانی بد است و به دست فراموشی سپرده نشود.
 
آیا مسئولان و مدیران ما امکاناتی که مربیان و سرمربیان خارجی اختصاص می‌دهند و به مربیان ایرانی هم اختصاص می‌‌دهند؟!
 
وی تصریح کرد: من فکر می‌کنم خاکپور ناراحت است و علت آن هم مشخص است چون این مهم را می‌‌داند که اگر به مربی ایرانی بها داده نشود می‌تواند نتایج لازم را کسب کند کما اینکه تا اینجا این کار را انجام داده است. اما وقتی می‌بیند به مربی ایرانی توجه نمی‌شود طبیعتا ناراحت می‌شود.
 
وی اضافه کرد: مثال دیگری بزنم نمی‌گویم  کی‌روش همه‌ی امکانات را در دست دارد اما نتیجه نمی‌گیرد نه حرفم این نیست اما چرا باید به کی‌روش برند آنچنانی داده نشود اما به مربیان داخلی داده شود حداقل می‌شود هم به مربی داخلی توجه کرد هم خارجی،قلعه نوعی از اسم اجنبی‌پرست استفاده می‌کرد البته نمی‌خواهم از این واژه استفاده کنم اما  به اعتقاد من ما نباید اعتماد به نفس خود را از دست دهیم و مربیان داخل را کوچک بشماریم چون ما در همه‌ی زمینه‌ها موفق عمل کرده‌ایم.

یاوری: فدراسیون باید ازخاکپور حمایت کند

محمود یاوری درباره ی استعفای خاکپور از سمت سرمربیگری تیم امید گفت: از نظر من محمد خاکپور بسیار خوب کار کرده است و باید ببینم که مشکلش چیست که استعفا داده است باید با خودش صحبت کنیم و ببینیم که مشکلش از مشکلات معمول است یا ایراد کار جای دیگری است؟
 
عضو کمیته فنی فدراسیون فوتبال درباره اینکه گفته می شود مشکل خاکپور مالی است بیان کرد: من اعتقاد ندارم که مشکل او مالی باشد مشکل مالی یک روی قضیه است که همه فقط آن را می‌بینند مشکل خاکپور  چیز دیگری است و مالی نیست.
 
وی افزود: فدراسیون باید به خواسته‌های خاکپور توجه کند و از وی حمایت کند. من اگر ببینم که به او بی‌توجهی می‌شود، ناراحت می‌شوم، و در کمیته فنی فدراسیون نمی‌مانم. 
 
یاوری در پایان اظهار داشت: ما در جلسه‌ای که فردا برگزار می‌کنیم راجع به خاکپور تصمیم‌گیری می‌کنیم و می‌خواهیم ببینیم که مشکلش چیست.

ذوالفقارنسب: صبر خاکپور را لبریز کردند

بیژن ذوالفقارنسب در خصوص استعفای ناگهانی محمد خاکپور سرمربی تیم ملی امید از هدایت این تیم بیان کرد: به نظر من اگر دلیل اصلی این استعفا حمایت نشدن از مربیان ایرانی تیم‌های پایه باشد، اقدام خاکپور درست بوده است.
 
وی افزود: سرمربی مستعفی تیم  ملی تاکنون خویشتنداری کرده و صحبتی از قرارداد و این گونه مسائل مطرح نکرده است. این نشان از شخصیت محمد خاکپور دارد اما به هر حال صبر این مربی به پاپان رسیده و مسئولان باید برای حل مشکل اقدامی انجام دهند.
 
ذوالفقار نسب درباره فرصت کوتاه باقی‌مانده تا مقدماتی المپیک 2016 یورو و تایید استعفای خاکپور روی این موضوع بیان کرد: فدراسیون فوتبال با توجه به نزدیکی رقابت‌های مقدماتی المپیک موظف است در جلسه‌ای با خاکپور، وی را برای ادامه همکاری متقعد کند. چرا که وی تیم امید را در قالب درستی قرار داده و جدایی سرمربی می تواند ضربه ای جبران نا÷ذیر به تیم الم÷یک ایران در مسیر صعود به الم÷یک ریو وارد کند.
 
وی افزود: به هر حال تصمیم آخر برای استعفا را خاک÷ور می گیرد و در صورتی که وی تمایلی به ادامه همکاری نشان ندهد، فدراسیون فوتبال باید به سرعت جایگزین وی را  انتخاب نماید.
 
ذوالفقارنسب در ادامه خاطرنشان کرد: نقش حبیب کاشانی در موفقیت های تیم ملی امید بسیار پررنگ است. امیدوارم وی با درایت خود راهکاری منطقی برای بحران به وجود آمده پیدا کند.البته فدراسیون فوتبال و علی کفاشیان نیز موظف هستند توجه ویژه ای به تیم های پایه داشته و از مربیان آن ها حمایت کنند.

افاضلی: تیم خاکپور بهترین تیم امید تاریخ بود

هومن افاضلی اظهار کرد: تیم ملی المپیک‌مان در حال حاضر در بهترین شرایط خود سپری می‌شود و باید با برگرداندن خاکپور به تیم ملی امید به این شرایط خوب ادامه دهیم.
 
آن‌ها با قهرمانی در رقابت‌های زیر 23 سال غرب آسیا روحیه بالایی گرفته و با تمرینات بیشتر می‌توانند راهی المپیک شوند.
 
وی افزود: در زمان مربیگری خودم  که 3 بار هدایت تیم ملی امید را برعهده داشتم، هیچ پولی را در سمت مربیگری، دریافت نکردم. و همیشه مشکلات تدارکات و پول توجیبی بازیکنان را داشتیم.
 
افاضلی درباره صعود به المپیک بیان کرد: در مرحله مقدماتی با تیم‌های قدرتمندی هم گروه شده‌ایم و می‌تواینم با برنامه‌ریزی و تمرینات فشرده راهی ریو شویم.
 
وی درباره شرایط حال حاضر تیم امید گفت: در حال حاضر تیم امید شرایط روحی خوبی ندارد و با حمایت حبیب کاشانی می‌تواند به روزهای خوبش برگردد و به امید خدا راهی المپیک شدیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۴ ۲۵ مهر ۱۳۹۴
چرا اینقدر اشکال تایپی داره این خبر؟ فعل های مثبت و منفی رو جا به جا استفاده کردین.
آخرین اخبار