امسال جشنواره فیلم کوتاه سما با توجه به فاجعه دردناک منا در کنار چهار بخش اصلی بخش جدیدی با نام «عروج از منا» اضافه کرده است.

به گزارش خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛  نشست خبری دومین جشنواره ملی فیلم کوتاه سما بعدازظهر امروز با 20 دقیقه تأخیر برگزار شد. در ابتدای این مراسم مجتبی امینی دبیر این جشنواره با خیر مقدم به اصحاب رسانه در مورد فعالیت های این جشنواره در سال گذشته گفت: سال قبل 1860 اثر به این جشنواره ارسال شد و این آثار در 4 بخش ملی، فیلمنامه فیلم کوتاه، مستند و انیمیشن و نسل نو بسته‌بندی شد. همچنین در حاشیه برگزاری جشنواره سال گذشته چهار سمینار با حضور اساتیدی چون شهاب حسینی، رسول صدر عاملی، و بهروز افخمینیز برگزار کردیم.

امینی همچنین در مورد انتخاب نام سما برای این جشنواره بیان کرد: سما برگرفته از نام شهید بزرگوار سید مرتضی آوینی است. 

وی در بخش دوم صحبت‌های خود در مورد جشنواره امسال گفت: با توجه به تجربه‌ای که از سال گذشته کسب کردیم به مدد خداوند متعال امسال جشنواره بهتری را برگزار خواهیم کرد و تاکنون حدود 400 اثر به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده است. مهلت آثار نیز تا 30 دی ماه خواهد بود.
 
دبیر دومین جشنواره سما ادامه داد: با توجه به فاجعه دردناک منا در جشنواره امسال در کنار چهار بخش اصلی که در دوره قبل نیز بود بخش جدیدی با نام «عروج از منا» خواهیم داشت که امسال به طور ویژه به آن خواهیم پرداخت. 

امینی در مورد جوایز و انتخاب هیئت داوران این دوره خاطرنشان کرد: به برگزیدگان این دوره 20 پرستوی زرین و 20 دیپلم افتخار اهدا خواهد شد. همچنین در مورد هیئت داوران این دوره هنوز شخص خاصی مشخص نشده است و در حال رایزنی با متخصصین این امر هستیم.

بعد از صحبت‌های امینی کاظمی زاده قائم‌ مقام جشنواره در صحبت‌هایی خاطرنشان کرد: شهید آوینی قبل از اینکه به مستندسازی معروف و مشهور باشد به نویسندگی معروف است و انتخاب نام این شهید برای این جشنواره با توجه به سبک زندگی اسلامی، ایرانی او به همین دلیل است. این جشنواره قرار است در فرودین ماه سال آینده در سالروز شهادت شهید آوینی برگزار شود.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.