رسول صدرعاملی مطرح کرد

لوزان و سیاست، عامل استقبال کم از اکران نوروزی/ امیدوارم بتوانیم کم‌کاری در مقابل هجمه برنامه‌های غربی را جبران کنیم

رسول صدر عاملی گفت: جشنواره سماء و موضوع این جشنواره که سبک زندگی ایرانی اسلامی است موضوع خاصی است که باید پیگیری شده و به نتیجه برسد و از نظر من سیاست عامل اصلی استقبال کم از اکران نوروزی شد.

رسول صدر عاملی فیلمساز و کارگردان پیشکسوت سینما در گفتگو با خبرنگار سینما باشگاه خبرنگاران، در خصوص فضای جشنواره سما و کارگاه فیلمنامه نویسی این جشنواره گفت: خیلی نمی‌توان عنوان کارگاه را به آن داد و یک نشست محسوب می‌شود زیرا که کارگاه باید یک خروجی و نتیجه داشته باشد ولی با توجه به موضوعی که انتخاب شده از ایده تا فیلمنامه و همچنین مضمون سبک زندگی ایرانی اسلامی از نظر من نشست موفقی بود. 

وی در مورد بازخورد  این جشنواره در ادامه اظهار داشت: با  توجه به اینکه این جشنواره  اولین دوره خود را سپری می‌کند با شور و اشتیاق زیاد مردم همراه شد و به اعتبار عواملی که در این جشنواره حضور داشتند به نظر من بازخورد خوبی داشت. 

صدر عاملی تصریح کرد: تعدد جشنواره به صرف عددها و تعدادشان خیلی مفید نیست اما با توجه به موضوعی که انتخاب می‌کنند می‌تواند مفید واقع شود به شرط آنکه مسئولان جشنواره فراموش نکنند.، موضوعی را که برایش جشنواره برگزار کرده‌اند و باید آن را آرام آرام و سال به سال پیگیری کنند تا آن را به نتیجه برسانند. 

وی در ادامه افزود: افراد اگر در سال اول موفق نشوند در سال دوم و سوم موفق خواهند شد بخصوص آنکه این جشنواره در مورد فیلم کوتاه است و فیلم کوتاه می‌تواند خیلی سریع و خوب به ثمر برسد. 

این پیشکسوت فیلم ساز در خصوص مولفه‌های سبک زندگی ایرانی اسلامی گفت: به نظر من  از یک طرف موضوع بسیار خاصی است و از طرف دیگر خیلی قابل دسترس  و ساده به نظر می‌رسد ولی با توجه به مفهومی که در این تعریف گنجانده شده که در واقع همان زندگی ایرانی اسلامی است باید بدانیم که زندگی را از کدام وجه و کدام زاویه نگاه کنیم. 

صدر عاملی تصریح کرد: اگر فیلمسازان جوان با توجه به تجربه‌های خودشان و با توجه به شناخت از جامعه و بخصوص از خانواده هر کدام با درکی خوب از این موضوع‌ها به سمت فیلمسازی بروند به احتمال آنکه شاهد آثار بسیار خوب و موفق باشیم زیاد خواهد بود و نباید فراموش کنیم که از خانواده ایرانی تعریفی ارائه دهیم و تفاوت آن را با خانواده ترک و یا عرب و... بدانیم و از نظر من رسیدن به تعریف خانواده ایرانی خیلی جذاب است. 

وی در خصوص اینکه آیا توانستیم بعد از انقلاب با هجمه برنامه‌های غربی مقابله کنیم یا نه بیان کرد: به نظر من آنها کار خود را درست انجام می‌دهند و  جهان در مسیر درست حرکت می‌کند و اگر اشکالی هم هست از جانب ماست، ما نباید کم کاری کنیم امیدوار هستم حداقل با درکی که مسئولان سینمایی در این چند سال اخیر پیدا کرده‌اند و همچنین درک تاثیر سینما در جهان بتوانیم این سالها را جبران کنیم. 

صدر عاملی در ادامه اظهار داشت: اگرچه سینمای ایران جزء شاخه‌هایی از فعالیت فرهنگی هنری و حتی اجتماعی اقتصادی در این سه دهه بوده است اما کار خود را بهتر از همه بخش ها انجام داده ولی ما نسبت به این تنوع و این میزان کاری که در جهان درحال انجام است خیلی جلو نیستیم. 

وی در پایان علت استقبال کم از فیلمهای نوروزی را دقت زیاد مردم در پیگیری برنامه های سیاسی و لوزان دانست. 


انتهای پیام/  
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار