باشگاه فوتبال راه‌آهن بعد از آمدن مهدی تارتار روزهای خبرسازی را به خود دیده است در این گزارش اتفاقات بررسی می‌شود.

ایستگاه‌های راه‌آهن شلوغ است/ از انتقال باشگاه به کرج تا قرارگیری محمدی در لیست کی‌روش*ورود امیدوار کننده

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان داستان از رفتن فرهاد کاظمی و آمدن مهدی تارتار شروع شد. رفتن و آمدنی که خیلی بی‌حاشیه نبود موافقان و مخالفان هنوز بعد از این جابه‌جایی حرف‌هایشان را در موقعیت‌های مختلف به زبان می‌آورند.

بعد از آمدن تارتار، راه‌آهن روی دور افتاد  و نتایج قابل قبولی ارائه داد. برد مقابل استقلال خوزستان با نتیجه 5 بر صفر این جمله را در ذهن فوتبالی‌ها انداخت: تارتار برگ برنده‌اش را رو کرده است.

*وفاداری به جایگاه‌های گذشته

با اینکه سرمربی جدید راه‌آهن بعد از بازی مقابل استقلال خوزستان گفته بود بعد از این خیلی خوب ظاهر می‌شویم اما خلاف این حرف را ثابت کرد.
 راه‌آهن روی مدار نمایش ضعیف گردید تا نشان بدهد شاید پیروزی مقابل استقلال خوزستان تنها یک شانس بوده است و این تیم تصمیم دارد همچنان در رده‌های پایین جدول بماند.

*سرنوشت عجیب مهدی تارتار؛پرنده اقبال میلاد

قدم سرمربی جدید عجیب بود. بعد از مدت زمان کوتاهی اتفاقات زیادی در این تیم افتاد از زمزمه انتقال باشگاه به کرج تا استعفای دو عضو هیئت مدیره و البته یک امتیاز ویژه، دعوت کی‌روش  از میلاد محمدی برای بازی در تیم ملی شاید اینجا بود که راه‌آهن یک نفس عمیق کشید و احساس کرد همچنان بر رسالت دیرینه خود مانده است. رسالت بازیکن‌سازی و معرفی استعدادها به تیم ملی.

*همیشه پای یک میلاد محمدی در کار است

میلاد محمدی، هافبک و مدافع تیم راه‌آهن به همراه برادر دوقلوی خود، مهرداد درخشش خوبی در راه‌آهن داشته‌اند اما پرنده اقبالی که کی‌روش به آسمان راه‌آهن فرستاده بود برشانه میلاد نشست و او در لیست بازیکنان تیم ملی قرار گرفت.
 قبل از بازی راه‌آهن مقابل سپاهان بود که کی‌روش گفت میلاد برای آمادگی جهت حضور در بازی‌های ملی نباید مقابل سپاهان بازی کند اما این شاگرد تازه وارد از حرف سرمربی سرپیچی کرد و سرمربی هم نام او را از لیست خط زد.

بعد از این اتفاق جالب توجه باشگاه راه‌آهن طی بیانیه‌ای اعلام کرد میلاد بازیکن راه‌آهن است و باید در بازی‌های باشگاهی شرکت کند. اینکه کی‌روش او را از لیست خط زده حتما بنا به صلاح تیم ملی بوده و همه راه‌آهنی‌ها به این خواسته احترام می‌گذارند. کما اینکه همچنان از این استعداد خود حمایت می‌کنند.

پرنده اقبال دوباره به راه‌آهن برگشت و میلاد محمدی در لیست قرار گرفت در بازی‌های انتخابی جام‌جهانی 2018 و در بازی ایران مقابل گوام، میلاد به زمین رفت و اولین بازی خود را به نمایش گذاشت. این چنین پای یک بازیکن باشگاه استعدادیاب بعد از مدت‌ها به تیم ملی باز شد.

*رفتن یا ماندن، مسئله این است

تردد سنگین روی سکوی ایستگاه محمد طلایی و مجتبی یزدانی از اعضای سابق هیئت مدیره بدون زمزمه قبلی از این باشگاه استعفا دادند. طلایی اعلام کرده بود دلیل این کناره‌گیری فعالیت‌هایی است که او با آن‌ها موافق نبوده و از جمله آن‌ها رفتن فرهاد کاظمی بود.

طلایی نبود فعالیت فرهنگی در کنار فعالیت ورزشی  را دلیل دیگری برای تصمیم خود دانست. چند روز از رفتن اعضای هیئت مدیره نگذشته بود که شایعه‌ای میان اهالی فوتبال پخش شد. 
علیرضا رحیمی، مدیر عامل باشگاه راه‌آهن از سمت خود استعفا داد در حالی که خبر به سرعت در سایت‌های ورزشی پخش شد، سایت رسمی باشگاه راه‌آهن در خبری اعلام کرد رحیمی همچنان مدیرعامل باشگاه است و اخبار پخش‌شده شایع‌ای پیش نبوده است.
موضوع نشانه‌گیری برای آمدن علی احمدی و فرشید طالبی به عنوان مدافع را هم باید به این رفت‌و‌آمدها اضافه کرد.

*از تهران به شهر ری، از شهر ری به کرج، راه‌آهن کجا می‌رود؟

سال 87 بود که راه‌آهن از تهران به شهر ری منتقل شد و نام باشگاه به راه‌آهن یزدان تغییر پیدا کرد.
بدون شک این انتقال در مواردی به ضرر راه‌آهن تمام شده است. چرا که انتقال تیمی قدیمی از پایتخت، می‌تواند در نوع خودش یک پله سقوط به حساب آید. حالا چند وقتی است که زمزمه انتقال این باشگاه به کرج شنیده می‌شود. موضوعی که مسئولان باشگاه ابتدا آن را رد می‌کردند، بعد اعلام کردند تنها یک پیشنهاد بوده که هنوز با آن موافقت نکرده‌اند.

بالانشینی‌ها کم‌کم کمرنگ شد و مسئولان اعلام کردند با انتقال بخشی از فعالیت‌ها به کرج موافقت کرده‌اند و این کار انجام می‌شود.

*موافقان و مخالفان، اینجا کی به کیه؟

در مجموعه انتقال بود که موافقان از راست و مخالفان از چپ، صدایشان را به گوش اهالی فوتبال رساندند.
حبیب‌اله شیرازی، رییس هیئت فوتبال استان تهران اعلام کرد راه‌آهن نمی‌تواند هزینه‌های حال حاضرش را تامین کند چه برسد به اینکه بخواهد به کرج برود.
 
شیرازی به طور صریح اعلام کرد: با این انتقال مخالف است و مراتب مخالفت خود را به فدراسیون فوتبال اعلام خواهد کرد تا جلوی این تصمیم غلط گرفته شود. همین‌جا بود که باشگاه راه‌آهن بیانیه‌ای منتشر کرد و در آن محترمانه به شیرازی اعتراض کرد.

غلامرضا بهروان ، رییس کمیته مسابقات لیگ از جبهه راست بلند شد و با این انتقال با شرط و دلیل موافقت کرد. ما موافق آمدن راه‌آهن به البرز هستیم به شرطی که مانند سایپا تنها برای بازی‌های خود به البرز نیاید و تمام تیم‌های پایه‌اش را به این استان منتقل کند.

* راه‌آهن هم برای خودش اما و اگرهایی دارد

در این میان راه‌آهن دست بسته همه چیز را قبول نکرده است.
مسئولان باشگاه اعلام کرده‌اند باید قطعه زمینی 20 هکتاری برای احداث کمپ ورزشی و زمین چمن مجموعه ورزشی انقلاب را جهت برگزاری مسابقات در اختیارشان بگذارند.

*حکایت صداوسیما، مهره غیر فوتبالی در فوتبال

در حالی که مجموعه هلدینگ یزدان گفته است مسابقات راه‌آهن باید از شبکه استانی البرز پخش شود، صداوسیمای این استان اعلام کرده است. تنها در قبال دریافت وجه حاضر به پوشش این دیدارهاست. مسئله مهمی که می‌تواند لکوموتیورانان را از میانه راه سفر، به مبدا بازگرداند.

انتهای پیام/

*برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار