معاون مدیرعامل شرکت ملی صنعت پتروشیمی گفت: بخش خصوصی تحرک لازم برای آماده کردن شرایط برای خوراک را دارد به طوری که طی 5 سال آینده شرایط توسعه سنگین شروع خواهد شد.

 محمد حسن پیوندی معاون مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص سرمایه گذاری در این صنعت اظهار داشت: ظرفیت توسعه پتروشیمی ایران بسیار بالا است به همین دلیل اکثریت گروه های خارجی بعد از برجام به ایران می آیند در این زمینه هیئت های عالی رتبه  و وزرات اقتصاد حرف اولشان در سطح کلان  ایجاد سرمایه گذاری در صنعت نفت و پتروشیمی اقتصاد است

وی تصریح کرد: این موضوع نشان دهنده ظرفیت بالای صنعت پتروشیمی کشور است امروز یکی از جنبه های جدا از خوراک و سواحل خلیج فارس و دریای عمان نیروی انسانی کارامدو مسائل اساسی از جمله امنیت بی نظیر کشور در منطقه خاورمیانه است. 

معاون مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران تصریح کرد: هم اکنون همزمان با این مسائل تمایل به سرمایه گذاری خارجی باید دقت کنیم بالاخره زیر ساخت لازم را برای جاذبه سرمایه گذاری در کشور فراهم کرده چرا که ایران از نظر مسائل گفته شده امنیت بیشتری در عرصه سرمایه گذاری دارد .

وی تاکید کرد: معتقدم در چارچوب دولت تمام سواحل خلیج فارس و دریای عمان بستر برای سرمایه گذاری خارجی آماده است و این امر می تواند در سطح استراتژیک کلان کشور بسیار تاثیر گذار باشد چرا که در تمام دنیا جمعیت به سمت سواحل حرکت می کند و این در کشور ما برعکس اتفاق افتاده است.

پیوندی گفت:همزمان با خصوصی شدن این صنعت پتروشیمی بخش خصوصی تمام توان خود را برای خرید سرمایه و ایجاد تولید بیشتر صرف کرده است و در گذشته انچه که رخ داده با اضافه شدن منابع صندوق بازنشستگی برای خرید کارخانه و واحدها صورت گرفته است.

وی گفت: پروژه هایی مانند بید بلند دو، ان جی ال 3200 و ان جی ال 2300 طرح هایی هستند که منجر به تولید خوراک پتروشیمی می شوند که بخش خصوصی در این صنعت به این سمت حرکت کرده است.

معاون مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران اظهار کرد: بخش خصوصی ما تحرک لازم ناشی از اماده کردن شرایط برای خوراک را فراهم کرده به طوری که طی 5 سال اینده شرایط توسعه سنگین شروع خواهد شد.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار