وزیر اطلاعات گفت: هرکس که بین شیعه و سنی اختلاف افکنی کند، چه سنی باشد چه شیعه، محکوم است، این ها مورد قبول جمهوری اسلامی ایران و مقام معظم رهبری (مدظله العالی) نیست.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازسنندج؛حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمود علوی، در نشست با روحانیون استان کردستان، گفت: اسلام دین فطرت بوده و با فطرت انسان منطبق است و این فطرت، از تندروی و کندروی رنج می برد.

وی افزود:در امر اعتقادات نیز اسلام، جبر و اختیار را به صورت مطلق رد کرده و مجموعه ای از جبر و اختیار را توصیه کرده است.

حجت السلام و المسلمین علوی با اشاره به اینکه تندروی مذهبی در شیعه و سنی مورد پسند اسلام نیست و توصیه‌ی اسلام، به مهربانی و بردباری با عقاید مختلف است، وحدت شیعه و سنی را موضوعی با سابقه ای دیرین دانست که علمای پیشین هم به آن توصیه کرده اند.

وی با اشاره به ضرورت حفظ وحدت بین شیعه و سنی گفت: علمای اسلام همواره بر این مهم یعنی مهربانی و برادری تاکید داشته اند زیرا شیعه و سنی، دشمن دیرینه‌ای داشته که علمای هر دو فرقه آنها را خوب شناسایی کرده بودند.

وزیر اطلاعات بیان کرد: اسلام امر به وحدت کرده و نقشه‌ی راه را این چنین ترسیم کرده است.

وی با اشاره به دستاوردهای مسئله وحدت شیعه و سنی، عنوان کرد: به برکت رهبری امام راحل (ره) و هدایت‌های هوشمندانه‌ی مقام معظم رهبری (مدظله العالی) توفیقاتی داشته‌ایم که جایگاه ایران در جهان ممتاز شده و مورد حسرت دشمنان قرار گرفته ایم.

حجت الاسلام علوی گفت: جایگاه والای جمهوری اسلامی ایران قدرت‌های دنیا را مجبور به مذاکره با ایران کرده و آن ها نیاز به مذاکره با ایران داشته اند. موفقیت‌های هسته ای کشور آنها را وا داشت که فناوری هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران را بپذیرند.

وی اشراف اطلاعاتی جمهوری اسلامی ایران و سربازان گمنام امام زمان (عج) را مانع رخنه‌ی دشمن برای اقدامات تروریستی دانست.

وزیر اطلاعات عنوان کرد: با وجودی که در کشورهای دیگر همانطور که می بینید چه انفجارهایی صورت می پذیرد، امنیت بی بدیل جمهوری اسلامی ایران موجب ارتقاء جایگاه بین المللی ما شده، این در حالی است که تهدید، علیه جمهوری اسلامی ایران جدی است.

وی گفت: همه‌ی شهروندان با هر قومیت و مذهبی که باشند، برای ما عزیز هستند.

حجت الاسلام علوی با اشاره به این که نظام جمهوری اسلامی ایران فرقی بین شهروندان شیعه و سنی قائل نیست، بیان کرد: رفاه و سربلندی همه ی آحاد مردم در هر قومیت و مذهبی از وظایف نظام اسلامی است.

وی گفت: دستگاه اطلاعاتی و امنیتی با تروریست ها و برهم زنندگان امنیت برخورد می‌کند و برایش فرقی نمی کند که از چه مذهبی باشد؛ هر گروهی که امنیت را به خطر می اندازد، دستگاه امنیتی با آن برخورد خواهد کرد.

وزیر اطلاعات اعلام کرد: هرکس که بین شیعه و سنی اختلاف افکنی کند، چه سنی باشد چه شیعه، محکوم است؛ این ها مورد قبول جمهوری اسلامی ایران و مقام معظم رهبری (مدظله العالی) نیست.

وی ادامه داد: بطور جدّی با آن دسته از اختلاف افکنان که به مقدسات اهل سنت توهین کرده و مسئولان را به خاطر رفتار اسلامی با برادران اهل سنت ملامت می کردند، برخورد کرده و برخورد خواهیم کرد.

وی تروریست‌های داعش را دست پرورده‌ی آمریکا و صهیونیسم دانست و گفت: جمهوری اسلامی ایران با هوشمندی و با اشراف اطلاعاتی جلوی هرگونه حرکت آنها را گرفته است، به گونه ای که در ماه محرم بیش از 10 مجموعه‌ی تروریستی را کشف کردیم.

  علوی، امنیت را محصول همکاری دستگاه‌های امنیتی، اطلاعاتی، نظامی، سپاه، بسیج، ارتش و دستگاه قضا دانست و گفت: این امنیت بی بدیل محقق نمی‌شود مگر آنکه «مردم پایه» باشد.

وی گفت: بسیاری از توطئ‌های دشمن با همکاری مردم کشف شده است، پس قدرت دستگاه‌های اطلاعاتی به تنهایی کافی نیست و مردم هستند که به دستگاه‌های اطلاعاتی کمک می کنند.

         برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.


انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.