مسئول آزمایشگاه شبکه دامپزشکی شهرستان برخوار گفت: از ابتدای سال تا کنون بیش از 5 هزار مورد آزمایش تشخیصی برعلیه بیماری بروسلوز در آزمایشگاه‌ دامپزشکی شهرستان انجام شده است .

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان ، مينا عظيمي اظهار داشت: تشخیص به موقع بیماری‌ها اهمیت ویژه‌ای در بهداشت و سلامت جمعیت دامی، پیشگیری از انتشار عوامل بیماری زا و جلوگیری از بروز بحران‌ها در جامعه دارد که در این راستا از ابتدای سال جاری 5 هزار و 154 مورد آزمایشات سرولوژی دام انجام شده است.

وی با بیان اینکه کلیه اقدامات تشخیصی بیماری بروسلوز در آزمایشگاه این شهرستان صورت می گیرد، افزود: بخش عمده آزمایشات از جمله کنترل کیفی مواد غذایی، میکروبیولوژی و نیز به آزمایشگاه مرکزی در اداره کل دامپزشکی استان ارسال می گردد.

مسئول آزمایشگاه شبکه دامپزشکی شهرستان برخوار به توان بالقوه این آزمایشگاه به لحاظ پرسنل مجرب اشاره کرد و ادامه داد: وجود تجهیزات فنی و پیشرفته می تواند نقش بسیار شاخصی در دقت آزمایش، تشخیص به موقع عوامل بیماریزا و در نتیجه کاهش بیماریهای مشترک و سلامت مردم ایفا نماید.

وی در پایان گفت: سال گذشته نیز بیش از 7 هزار و 396 مورد آزمایش تشخیصی برعلیه بیماری بروسلوز در آزمایشگاه‌ دامپزشکی شهرستان انجام شده است.  

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.