قزوین؛

بیش از 900 بیمار زیر پوشش انجمن حمایت از بیماران کلیوی

903 بیمار کلیوی در انجمن حمایت از بیماران کلیوی عضویت دارند.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ به گفته  مدیرعامل انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی استان قزوین ، این انجمن  در حال حاضر ۹۰۳ بیمار کلیوی را زیرپوشش خدمات خود دارد که ۴۳۶ نفر از آن‌ها بیماران دیالیزی و ۴۶۷ نفر بیماران پیوندی هستند.

 فاطمه اشدری افزود: تاکنون سالانه افزون بر ۵۰ نفر در این انجمن پیوند کلیه کرده‌اند.

وی اضافه کرد: خیرین این انجمن از ابتدای تأسیس آن در استان قزوین علاوه بر خریداری ۱۷ دستگاه دیالیز و اهدای آن به مراکز درمانی استان؛ ۲۵ تا ۱۰۰ درصد از هزینه پاداش اهدای کلیه به تعدادی از بیماران دیالیزی نیازمند را نیز پرداخت کرده‌اند.

مدیرعامل انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی استان قزوین ادامه داد: این انجمن سالانه پنج میلیون ریال از هزینه‌های آزمایش بیماران دیالیزی برای هر یک از بیماران پیوندی را پرداخت و از طریق معرفی بیماران به بانک‌ها و کمیته امداد امام خمینی(ره) حداکثر تا ۲۰ میلیون ریال تسهیلات قرض‌الحسنه به آنان اعطا می‌کند.

اشدری اضافه کرد: همچنین معرفی بیماران کلیوی به مراکز درمانی، خدمات دارو، آزمایشگاه، تصویربرداری پزشکی و سنگ‌شکنی به‌منظور دریافت خدمات رایگان یا بهره‌مندی از تخفیف ویژه و نیز صدور کارت اهدای عضو پس از مرگ مغزی بخش دیگری از خدمات انجمن حمایت از بیماران کلیوی را تشکیل می‌دهد.

وی عنوان کرد: در حال حاضر آمار ابتلا به بیماری‌های کلیوی رو به رشد است و تاکنون درزمینهٔ پیشگیری از آن موفقیت چندانی حاصل نشده است که در این زمینه از استانداری درخواست می‌شود ضمن حمایت از انجمن بیماران کلیوی برای اجرای طرح‌های پیشگیرانه آن، این انجمن را در اجرای برنامه‌های استانداری برای کاهش ابتلا به بیماری‌های کلیوی یاری کند.

انتهای پیام/ی

برچسب ها: بیمار ، کلیوی ، قزوین ، انجمن ، خیریه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.