مراسم نکوداشت آیت الله حسن زاده آملی به زودی درمازندران برگزارخواهد شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری، نماینده ولی فقیه در مازندران در دیدار با رئیس سازمان بنیاد ملی نخبگان مازندران با اشاره به جایگاه و شخصیت علامه حسن زاده آملی گفت:من یکی از شاگردان علامه بودم.

آیت الله طبرسی اظهار امیدواری کردکه بنیاد ملی نخبگان استان، مراسمی تحت عنوان نکوداشت این علامه در استان برگزار کند که تا کنون جز استان قم در هیج جا این مراسم برگزار نشد.

وی با اشاره به اینکه مازندران مهد علم و عالم پروری است،افزود:نیاز بود این اتفاق مبارک در مازندران بیفتد.

نماینده ولی فقیه در مازندران گفت:کار بسیار ارزشمندی است اما باید برنامه ریزی های انجام شده برای برگزاری این نکوداشت در شأن آیت الله حسن زاده آملی باشد.

آیت الله طبرسی افزود:این عالم عالی قدر،فقیه،مفسر،ریاضیدان،عارف،فیلسوف و در ادبیات فارسی،عربی،انگلیسی مهارت داشت که 180 عنوان کتاب در زمینه عرفان،مقاله،ترجمه کتب فارابی،حقوق و فصوح نگاشته است.

رئیس سازمان ملی نخبگان مازندران هم در این دیدار با اشاره به اینکه نخبه فردی است که سرآمد جامعه و چراغ هدایت دیگران است،گفت:همه کسانی که دارای طرح برتر و ثبت شده اند می توانند عضو بنیاد ملی نخبگان شده و از حمایت های معاونت علمی و فناوری رئیس جمهوری بهره مند شوند.

دومیری گنجی افزود:همه کسانی که طرح دانش بنیان در اقتصاد مقاومتی فعالیت دارند می توانند عضو بنیاد ملی نخبگان شده و از مزایای این بنیاد که شامل گرنت سالانه و وام 100 میلیون تومانی برای خرید مسکن و همچنین طرح سربازی برای جوانان و فرصت مطالعاتی برای نخبگان دانشگاهی استفاده کنند.

به گفته وی در یک ماه گذشته 142 طرح در جشنواره رویش به میزبانی سازمان ملی نخبگان مازندران ویژه 5 استان شمالی گیلان،مازندران،گلستان،سمنان و قزوین ارائه شد که 20 درصد این طرح ها برگزیده و برای مراحل نخبگی،تجاری سازی و شرکت دانش بنیان اقدام شد.

وی مهمترین این طرح ها را دربخش کشاورزی شامل تولید ادوات کشاورزی،مکانیزاسیون مینی تراکتورها و زیست محیطی شامل دستگاه تصفیه شیرابه و پسماند و در زمینه شیمی و فناوری نانو در طراحی سلولزی تولید کاغذ نانو بیان کرد.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 

انتهای پیام/ت

برچسب ها: برگزاری ، آملی ، بزودی ، نکوداشت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.