مقاله ناهید سلیمانی مسئول کتابخانه شهید منتظری بروجن، در قالب پوستر در اولین همایش ملی خواندن پذیرفته شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ مقاله ناهید سلیمانی مسئول کتابخانه شهید منتظری بروجن با عنوان «توسعه و ترویج کتابخوانی، فراهم کردن شرایط مساعد یا از میان برداشتن عوامل مزاحم» (با تأکید ویژه بر فعالیت کتاب محور بخش کودک کتابخانه های عمومی) در قالب پوستر در اولین همایش ملی خواندن پذیرفته شد.

در این مقاله با بیان جایگاه خانواده به عنوان نخستین کانون ایجاد علاقه به مطالعه آزاد در کودکان، رهنمودهایی به والدین برای ایجاد شرایط مساعد کتابخوانی کودک و یا از میان برداشتن عوامل مزاحم آن ارائه شده است.

این مقاله همچنین تأکید ویژه ای نیز بر وظایف بخش کودک کتابخانه‌های عمومی دارد که قصه گویی، داستان خوانی، نمایش خلاق، برپایی گروه تئاتر و اجرای نمایش و دیگر فعالیت هایی که کودکان را به کتاب پیوند می دهد را شامل شده است.

در بخش دیگری از این مقاله، راهکارهای عملی حاصل از فعالیت کتابداران در بخش کودک کتابخانه های عمومی برای ارتباط بیشتر خانواده ها و کتابخانه و افزایش میزان علاقه کودک به کتاب بیان شده است.

گفتنی است ناهید سلیمانی با 6 مقاله در کارنامه علمی پژوهشی خود، سال گذشته در سامانه تشویق کارکنان پژوهشگر نهاد کتابخانه های عمومی کشور به عنوان پژوهشگر برتر معرفی و مورد تقدیر قرار گرفت.

اولین همایش ملی خواندن 28 و 29 آبان ماه جاری با همکاری نهاد کتابخانه های عمومی کشور در دانشگاه کردستان برگزار می شود.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.