مهم ترین جاسوسی که در شبکه های اجتماعی می تواند انجام شود ؛ مطالعه روحیات و خلقیات یک ملت است .

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از رشت؛ کارشناس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان گیلان با اعلام این مطلب گفت: برخی افراد فکر می کنند منظور از جاسوسی صرفا استخدام تعداد نفرات و مهمات و ادوات زرهی است .

مرتضی فروزنده افزود: کسی که در طول روز برای چندین نفر پیام می فرستد ، فارغ از بحث های سیاسی و مذهبی ، قسمتی از روحیات و خلقیات خود را به اشتراک می گذارد .

وی در تبیین اینکه جاسوسی از اطلاعات یک کاربر عادی و غیرنظامی چه منفعتی دارد ، خاطرنشان کرد : موضوع پیام های هر فرد در طول روز و ماه با یک داده کاوی ساده قابل استخراج است .

تعداد پیام های مذهبی که افراد رد و بدل می کنند ، میزان اعتماد به شایعات ، میزان علاقه افراد به اخبار سیاسی ، میزان علاقه افراد به محتوای غیر اخلاقی ، میزان واکنش افراد به برخی خبرهای سیاسی کشور ، حتی میزان لطیفه های ارسالی و صدها مورد دیگر فقط بخش کوچکی از جاسوسی قابل انجام روی شبکه های اجتماعی است .

ستوان دوم فروزنده با اشاره به اینکه اصولا انجام جنگ روانی یکی از مهم ترین ارکان جنگ های نوین است ، افزود : بر مبنای شناخت روحیات و خلقیات طرف مقابل صورت می گیرد و هیچ ابزاری مثل شبکه های اجتماعی نمی تواند تحقق این مهم کمک کند .

انتهای پیام/ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.