رئیس شورای حفاظت از زمینهای ملی و منابع طبیعی هرمزگان از توقف ساخت و سازهای غیر مجاز در اسکله جزیره هندورابی خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بندرعباس؛ حجت الاسلام اکبری گفت: این ساخت و سازها باعث تخریب محیط زیست و از بین رفتن بخش زیادی از کلنی های مرجانی شده است که احیاء آنها دیگر ممکن نیست.

وی با اشاره به اینکه واگذاری جزیره هندورابی به منطقه آزاد تجاری کیش با هدف بهره برداری گردشگری از این جزیره صورت گرفته است افزود:این ساخت و ساز ،بدون مجوز قانونی وتوجه به مسائل زیست محیطی منطقه صورت گرفته است.

رئیس شورای حفاظت از زمینهای ملی و منابع طبیعی هرمزگان گفت:قرار بود پیش از اجرای طرح ، مرجانهای در مسیر ساخت اسکله هندورابی تا اول آبان امسال به محل امن دیگری منتقل شوند.

حجت الاسلام اکبری افزود: این طرح تاکنون ۴۰درصد پیشرفت کاری داشته وبدون جابجایی مرجان هابر روی آنها خاکریزی شده است.
وی گفت: با توجه به این که توسعه و اسکان جمعیت در جزایر بدون سکنه از برنامه های راهبردی و عمرانی کشور است اما باید باحفظ منابع طبیعی و ثروت خدادادی صورت گیرد.

جزیره هندورابی با بیش از بیست و دو کیلومترمربع مساحت در سیصد و بیست و پنج کیلومتری بندرعباس و صد و سی و سه کیلومتری بندرلنگه ، حدفاصل دو جزیره کیش و لاوان واقع شده استاین جزیره در بهمن هزار و سیصد و هشتاد و نه به منطقه آزاد کیش الحاق شد.

جزیره هندورابی از مناطق حفاظت شده زیست کره بشمار می رود و از جایگاه ویژه ای در سطح بین المللی و محیط زیست کشور برخوردار است.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.