اصفهان؛

دانشگاه ها برای شناسایی و معرفی مفاخر کشور فعالتر عمل کنند

معاون دانشجویی، فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: بخش های مختلف دانشگاه ها باید برای شناسایی و معرفی مشاهیر و مفاخر کشور فعالتر عمل کنند.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، حجت الاسلام سید طه هاشمی دیروز در دومین همایش 'ققنوس اندیشه'، گرامیداشت هفدهمین سالگرد ارتحال علامه محمدتقی جعفری که در اصفهان برگزار شد،با بیان اینکه گروه های مختلف آموزشی و پژوهشی دانشگاه باید درگیر این موضوعات شوند، افزود: علامه جعفری شخصیت جامعی است که می تواند مورد هدف این گروه ها قرار گیرد. 

وی افزود: بخش های مختلف دانشگاه باید بصورت مستقیم اقدام به بررسی شخصیت بزرگان و مفاخر کنند و با تمرکز بر آثار آنها نسبت به بازتولید اندیشه های آنان اقدام کنند. 

معاون دانشگاه آزاد با تاکید براینکه باید برای بازتولید اندیشه بزرگانی همچون علامه جعفری اقدام کنیم، گفت: هر ارگانی می تواند یک همایش ساده برگزار کند، اما توقع ما و همه مسوولان از مراکز علمی، برگزاری یک همایش ساده نیست.

هاشمی افزود: بسیاری از مفاهیمی که امروز رنگ تقدس دارد در صورتی که بخواهد مخاطب واقعی خود را پیدا کند باید متناسب با نیاز جامعه بازتولید شود.

وی با بیان اینکه امروز توجه به دین و انقلاب در بین جوانان جامعه کمرنگ شده و مخاطب خود را از دست داده است، اظهار کرد: امام خمینی(ره) دین را به متن زندگی فردی و اجتماعی مردم وارد و آن را به گونه ای عرضه کرد که آحاد جامعه مخاطب آن روز احساس کردند با این دیدگاه می توان جامعه را اداره کرد.

طه هاشمی با بیان اینکه باید از منابع عظیم و شخصیت هایی در طراز علامه جعفری استفاده شود، خاطرنشان کرد: این پیام باید به همه دانشجویان و طلاب القاء شود که می توانند به این مرحله از سیر و سلوک دست پیدا کنند و فرصت برای آنها فراهم شود.

دومین همایش ققنوس اندیشه گرامیداشت هفدهمین سال درگذشت علامه محمد تقی جعفری امروز در سالن امیرکبیر دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان برگزار شد.

در ابتدای این همایش که با همت معاونت دانشجویی و فرهنگی دانشگاه و همکاری اداره کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری برگزار شد، نما فیلمی از زندگی علامه محمدتقی جعفری پخش و سپس پیام ریاست دانشگاه آزاد اسلامی حمید میرزاده توسط رضا اسماعیلی معاونت دانشجویی و فرهنگی دانشگاه برای حضار قرائت شد.

تاکنون بیش از هشتاد اثر از آثار استاد جعفری به چاپ رسیده و چاپ بعضی از آنان همچون شرح مثنوی در 15 جلد مکرر تجدید چاپ شده است.

از آثار برجسته ایشان شرح و تفسیر بر نهج البلاغه است که در 27 جلد به زبان فارسی چاپ و منتشر شده است.

علامه محمد تقی جعفری سال 1304 هجری شمسی در تبریز متولد شد و پس از تحصیلات عالیه علوم اسلامی در شهر تبریز، تهران، قم و نجف اشرف در محضر آیات عظام میرزا فتاح شهیدی، شیخ محمدرضا تنکابنی، شیخ کاظم شیرازی، سید عبدالهادی شیرازی، سیدابوالقاسم خویی و سید محسن حکیم کسب فیض کرد.

علامه محمدتقی جعفری(ره) در 25 آبان سال 77 به رحمت ایزدی پیوست.


انتهای پیام/گ 


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.