رئیس حوزه هنری استان کهگیلویه و بویراحمد از تدوین و گردآوری ۱۷ کتاب در بخش های مختلف در این حوزه خبرداد.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج علی هوشمند گفت: این کتابها در بخش های ادبیات پایداری، شعر و داستان و دانش نامه فرهنگ و هنر گردآوری شده و آماده چاپ هستند.

وی بیان کرد: در بخش ادبیات پایداری شش کتاب خاطرات رزمندگان و فرماندهان دفاع مقدس استان گردآوری شده و به زودی مراحل چاپ آنها در دستور کار قرار می گیرد.

رئیس حوزه هنری استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: همچنین دو کتاب «فتاح» و «مقاومت خندقیان» توسط انتشارات سوره مهر در حل چاپ است و به زودی وارد بازار کتاب می شود.

هوشمند تصریح کرد: کتاب زندگی نامه سردار شهید یزدانپناه نیز هم اکنون با مشارکت کنگره سرداران شهید استان در دست چاپ است.

وی همچنین با اشاره به کتاب های گردآوری شده در بخش شعر و داستان گفت: در این بخش دو کتاب مجموعه شعر فارسی شعرای استان تدوین شده و در دست بررسی است.

رئیس حوزه هنری استان کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: کتاب مجموعه اشعار لری استان نیز در حال گردآوری و تدوین است و پس از این مرحله و کسب مجوز به چاپ می رسد. پیش از این کتاب شعر« هنوز اول راهم» اشعار آقای حمید حسینیان به چاپ رسیده بود.

هوشمند همچنین با اشاره به کتب گردآوری شده در بخش دانش نامه فرهنگ و هنر عنوان کرد: در این بخش هم اکنون هفت کتاب گردآوری و تدوین شده است.

وی بیان کرد: این کتابها افسانه ها و قصه های کهگیلویه و بویراحمد، باورهای عامیانه و چیستانها، مجموعه ضرب المثل های استان، زیور آلات و آویزه های استان و بررسی گویش لری است.

رئیس حوزه هنری استان کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: این کتابها برای اخذ مجوز چاپ به تهران ارسال شده اند و در صورت کسب مجوز، منتشر می شوند. پیش از این در بخش پژوهش طی 6 ماه اول سال کتاب اقتصاد هنر در این حوزه به چاپ رسید.
انتهای پیام /ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.