همدان؛

برگزاری نمایشگاه هنرمند ملایری در مجتمع شهید آوینی همدان

رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی ملایر ‌گفت: مجتمع فرهنگی سینمایی شهید آوینی همدان به مدت یک هفته پذیرای ٢٠ اثر از هنرمند ملایری با عنوان «مروری بر ١٢ سال از نقاشی‌های مهدی اسدی» است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ غلام‌رضا جمالی‌زاده اظهار کرد: مهدی اسدی، هنرمند خوش‌ذوق و فعال ملایری متولد ١٣٥١ دارای لیسانس در رشته نقاشی و کارشناسی‌ارشد معماری داخلی است و نقاشی را از سال ٦٦ آغاز کرده و مدتی هم در خارج از کشور به تدریس  مشغول بوده است.

وی ‌اظهار کرد: این مجموعه همان‌طورکه از عنوان نمایشگاه مشخص است، حاوی گزیده‌ای از آثار این هنرمند از سال ٨٢ تا ٩٤ است که با نگاهی گذرا درمی‌یابیم که اسدی در طول تجربیات هنریش چگونه از فضاهای انتزاعی عبور کرده و به آبستره فیگوراتیو و در نهایت بازگشتی به هنر کلاسیک اما با رویکردی جدید داشته است.

جمالی‌زاده‌ ادامه داد: بیننده با نگاهی اجمالی به آثار، رد پای فرم‌ها و المان‌های سنتی و مذهبی را به سادگی درمی‌یابد و خود هنرمند نیز در این‌باره می‌گوید هرگونه تلاش در جهت ارائه آثار نو بدون در نظر گرفتن سنت، پایدار و ماندگار نخواهد بود.

وی ‌تصریح کرد:  اما اثری که بر ریشه‌های سنت تصویری خودمان استوار شده باشد، به طور قطع در دنیای معاصر امروز حرفی برای گفتن خواهد داشت و جایگاهی پیدا خواهد کرد.

این نمایشگاه تا ٢٨  آبان صبح‌ها از ساعت ٩ تا ١٢ و بعدازظهرها از ١٦ تا ١٨ در همدان بلوار بعثت، جنب پارک مردم، مجتمع فرهنگی سینمایی شهید آوینی، تالار زنگنه آماده بازدید علاقمندان است.

انتهای پیام/گ


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.