مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری خراسان رضوی گفت: اجرای این طرح از مهمترین اقدامات دولت برای طرح ارائه خدمات به روستائیان و جلوگیری از افزایش میزان مهاجرت آنان است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، نورمحمدی با بیان اینکه اجرای این طرح در 28 شهرستان و 29 روستای خراسان رضوی به صورت آزمایشی در حال اجرا است افزود:در این طرح به همه ابعاد توسعه پایدار در روستا شامل عمران، بهداشت، خدمات، توسعه برنامه های فرهنگی و آموزشی توجه شده است.

وی گفت: اجرای طرح مدل توسعه پایدار روستاها سبب شد تدوین سند توسعه روستایی برای 70 بخش استان خراسان رضوی در دستور کار قرار گیرد.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری خراسان رضوی افزود: اجرای طرح های اقتصادی مشارکتی در روستاهای دارای 25 تا 200 سرپرست خانوار یکی از مهمترین برنامه های دولت برای ایجاد اشتغال پایدار در روستا است.

نورمحمدی گفت: بر اساس این طرح روستائیان در قالب شرکتهای تعاونی یا سهامی سرمایه گذاری می کنند و دولت نیز بر اساس آورده آنها چهار برابر سرمایه گذاری می کند.

وی افزایش بودجه دهیاریها و تکمیل راههای روستایی در سطح استان، تامین 200 دستگاه انواع وسایل نقلیه، آتش نشانی و حمل زباله مورد نیاز دهیاریها را از دیگر اقدامات انجام شده در حوزه خدمت رسانی به روستائیان خراسان رضوی برشمرد.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری خراسان رضوی با اشاره به گازرسانی به ۷۰۰ روستای این استان تا پایان امسال گفت: با گازرسانی به این روستاها 90 درصد روستاهای خراسان رضوی به شبکه سراسری گازرسانی متصل می شوند.

نورمحمدی افزود: با برنامه ریزی انجام شده 10 درصد روستاهای باقیمانده نیز ظرف دو سال آتی گازرسانی می شوند.

از مجموع سه هزار و 335 روستای استان خراسان رضوی دو هزار و 349 روستا دارای دهیاری و دو هزار 520 روستا دارای شورای اسلامی هستند.

گفتنی است حدود یک میلیون و 700 هزار نفر از جمعیت شش میلیون نفری خراسان رضوی در روستاهای این استان سکونت دارند.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.