معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری ایلام گفت: بعد از وقوع سیلاب اخیر هم اکنون 540 طرح و عملیات احداث یا ترمیم سازه های آبخیزداری در همه محورهای مشرف به شهر ایلام در حال اجرا است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام؛ محمد پاکدل اعلام کرد: این طرح ها در دست احداث بر اساس تجربه واقعه سیلاب اخیر و میزان حجم زیاد این بارندگی ها ساخته شده است تا در صورت تکرار چنین بارشی، طرح های آبخیزداری جوابگوی ذخیره سازی و مهار باران را داشته باشند.

پاکدل اضافه کرد: این سازه ها در مناطق حوزه آبخیز ارغوان، تونل آزادی، کوه انار، هانیوان، چالیمار، منجل و شلم کوه است که با بازنگری های کارشناسی شده و آسیب شناسی حاصل از سیلاب اخیر در دست احداث هستند.

وی بااشاره به اینکه چهار طرح از این سازه ها به اتمام رسیده است، افزود: طرح های قدیمی با در نظر گرفتن بارندگی های نرمال و معمولی گذشته ساخته شده بودند و بارش سیلاب هفته نخست آبان ماه موجب تثبیت خاک و رسوب و جمع شدن سنگلاخ در پشت این سازه ها شد.

پاکدل ادامه داد: همین امر باعث شد که این سازه های آبخیز جوابگوی نگهداری و مهار حجم و شدت آب باران نشوند و از 43 میلیون متر مکعب آب حوزه ایلام حدود 20 میلیون متر مکعب آن از سازه ها گذشته و به داخل شهر وارد شود.
 
 
انتهای پیام/س
برچسب ها: ایلام ، احداث ، طرح ، آبخیزداری ، سیل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.