معاون سیاسی وزیر کشور در دوره آموزشی فرمانداران شمال و شمال غرب کشور به تشریح مهمترین ماموریت ها و وظایف فرمانداران در شهرستانها پرداخت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛ مقیمی معاون سیاسی وزیر کشور امروز در دوره آموزش تکمیلی فرمانداران شمال و شمال غرب کشور که در ارومیه برگزار شد، به تشریح مهمترین ماموریت ها و وظایف فرمانداران پرداخت و گفت: حراست و پاسداری از انقلاب و ارزش های انقلاب از مهمترین وظایف فرمانداران بعنوان نمایندگان دولت و نظام در شهرستان ها است که باید با جدیت و اهتمام کافی در این حوزه کار و فعالیت نمایند.

اجرای سیاستهای دولت و هماهنگی دستگاههای اجرایی شهرستان، تامین نظم و امنیت، توجه به قوانین بالادستی و فراگیری و رعایت آنها در انجام وظایف، اشرافیت بر جایگاه قانونی و حقوقی فرماندار و فرمانداری، توجه به بهداشت و سلامت مردم و تلاش در جهت ایجاد احساس امنیت در مردم از دیگر مواردی بود که معاون سیاسی وزیر کشور آنها را بعنوان مهمترین ماموریت های فرمانداران در شهرستان ها مورد تاکید قرار داد.

وی تاکید کرد: باید شرایطی ایجاد کنیم که بر اساس آموزه های دینی، مردم بدون لکنت حرفشان و مطالباتشان را به مسئولان بگویند و وظیفه مسئولان نیز این است که به مسائل و مشکلات مردم رسیدگی کنند.

مقیمی افزود: مردم از مسئولان و فرمانداران، امیدبخشی می خواهند لذا باید در هر شرایطی اگرچه شرایط دشوار هم باشد، در جهت ایجاد و افزایش روحیه امید در میان مردم تلاش کنیم.

معاون وزیر کشور همچنین در دسترس بودن، حفظ اسرار مردم، تزکیه و تهذیب نفس، مشورت گیری از علما و صاحبنظران، گشاده رویی در برخورد با مردم، دفاع همیشگی از محرومین، شناسایی ظرفیت های منطقه در جهت توسعه آن، ساده زیستی و داشتن نظم و انضباط در کارها را از دیگر مواردی برشمرد که فرمانداران باید توجه کافی به آنها داشته باشند.

مقیمی در ادامه اظهار کرد: حضور منظم و مستمر در محل ماموریت،احترام به آراء و نظرات دیگران، تسریع در انجام امور مردم، توجه به نماز و اقامه آن در ادارات، اولویت بندی و نظارت بر انجام کارها، تلاش در جهت ایجاد اشتغال برای جوانان، اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی، ایجاد زمینه برای توسعه و گسترش سمن ها، تشکیل به موقع جلسات و شوراها، توجه به نشاط اجتماعی و سیاسی، توجه به سرمایه اجتماعی، انعکاس و اطلاع رسانی عملکرد و فعالیت های دولت در شهرستان ها از دیگر مسائل و موضوعات مهمی است که فرمانداران باید در ماموریت های خود آنها را لحاظ کنند.


انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.