با حضور رئیس سازمان بهزیستی کشور، استاندار و نمایندگان مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی 3 تفاهم همکاری بین بهزیستی و دانشگاه علوم پزشکی، ادارت کل آموزش و پرورش،ثبت احوال وثبت اسناد منعقد شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان؛ در این مراسم رئیس سازمان بهزیستی کشور به امضای سه تفاهم نامه جلوگیری از بروز بیماری های ژنتیکی، بینایی و شنوایی سنجی در کرمان اشاره کرد و گفت: اجرای این سه تفاهم نامه می تواند بسیاری از معضلات این استان را رصد و ما را به راه حل هایی علمی و کارشناسی امیدوار کند.

دکتر محسنی بندپی افزود: تفاهم نامه شنوایی و بینایی سنجی شرایطی را فراهم می کند که در یک برنامه زمانبندی مشخص، علل نابینایی، کم بینایی و کم شنوایی و ناشنوایی را در استان کرمان تشخیص دهیم و بعد از آن با بکارگیری روش های علمی، درمانی و تشخیصی به کاهش معلولیت ها اقدام کنیم.

وی بیماری ها و حوادث را در ایجاد معلولیت ها مؤثر دانست و خاطرنشان کرد: عامل عمده بروز بیش از 50 درصد معلولیت ها، مسائل ژنتیکی است که طبق آمارهای ارائه شده، سالانه حدود 30 هزار کودک معلول متولد می شوند.

وی اظهار امیدواری کرد با کمک مجلس انجام این سه تفاهم نامه در کشور به صورت یک قانون تصویب شود.

یادآور می شود: تفاهم نامه های همکاری بهزیستی با دانشگاه علوم پزشکی، ادارت کل آموزش و پرورش، ثبت احوال و ثبت اسناد با هدف پیشگیری از معلولیت ها برای نخستین بار در کشور انجام شد تا بر اساس این تفاهم نامه ها از ارائه شناسنامه به کودکانی که غربالگری شنوایی انجام نداده اند،ثبت نام کودکانی که سنجش بینایی نشده اند و ثبت عقد زوجینی که مشاورات ژنتیک و یا آزمایشات ژنتیک انجام نداه اند، جلوگیری شود.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 

انتهای پیام/ب


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.