مدیرکل دامپزشکی استان سمنان،با اشاره به کیفیت بالای تولیدات لبنی عشایر در استان سمنان، گفت: 32 قلم از تولیدات لبنی عشایر استان سمنان به صورت چمدانی صادر می‌شود

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان؛ محمد سعیدی اظهار داشت : متاسفانه نگرش به تولیدات دامی در  استان سمنان همچنان سنتی است.

 وی خواستار جذب سرمایه‌گذاری‌های جدید در این بخش شد و تصریح کرد: با سرمایه‌گذاری در این بخش می‌توان علاوه بر ایجاد فرصت‌های شغلی، به بهبود اقتصاد دامداران و عشایر کمک شایانی کرد. 
 
سعیدی با اشاره به جمعیت بالای عشایر در استان سمنان، افزود: عشایر استان سمنان بیش از یک میلیون و 200 هزار دام دارند که از شیر آن، اقلام مختلفی از فرآورده‌های لبنی تهیه و به بازار عرضه می‌شود.

 مدیرکل دامپزشکی استان سمنان،با اشاره به دیگر تولیدات دامداران و عشایر در استان سمنان، خاطرنشان کرد: دامداران این استان سالانه بیش از 250 هزار تن شیر، تخم‌مرغ، گوشت قرمز و دیگر فرآورده‌های دامی تولید می‌کنند که بخش عمده آن مازاد بر نیاز استان سمنان است.

 سعیدی، از تولید سالانه 30 هزار تن گوشت قرمز در سطح این استان خبر داد و بیان کرد:  10 هزار تن از این گوشت تولیدی در بازارهای داخل استان سمنان و ماباقی آن به دیگر استان‌ها صادر می‌شود.

 وی با بیان اینکه استان سمنان ظرفیت بالایی در حوزه دامداری و دامپروری دارد، خاطرنشان کرد: رویکرد صنعتی به این بخش می‌تواند، درآمدهای استان سمنان از این بخش را تا حدود زیادی افزایش دهد.

 مدیرکل دامپزشکی استان سمنان، از نظارت دامپزشکی بر تولیدات دامی استان سمنان خبر داد و اضافه کرد: نظارت بر تولیدات دامی از دام‌های یک‌‌روزه تا حمل و نقل دام و از ذبح دام‌ها تا استحصال و نگهداری گوشت در سردخانه‌ها و از آنجا تا سر سفره مردم به عهده دامپزشکی است.  


انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.