معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان گفت: بازرسان بهداشتی و ناظران شرعی دامپزشکی در 7 ماه امسال بر استحصال بیش از 9 هزار و 141 تن انواع گوشت قرمز و سفید در کشتارگاه های دام و طیور این استان استحصال شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد؛ حمید رمضانی گفت: از ابتدای امسال تا کنون درمجموع 61 هزار و 551 رأس انواع دام سبک و سنگین شامل 39 هزار و 551 رأس گوسفند، 17 هزار و 556 رأس بز، 4 هزار و 387 رأس گاو و گوساله، 30 شتر و 27 قطعه شترمرغ در کشتارگاه های دام استان با رعایت کامل ضوابط بهداشتی و شرعی ذبح شدند.

وی افزود: از این تعداد دام کشتارشده درمجموع بیش از 2 هزار و 176 تن گوشت، استحصال و روانه بازارهای مصرف شد.

 معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استانخاطرنشان کرد: در همین مدت بازرسان و ناظران دامپزشکی استان بر کشتار 3 میلیون و 69 هزار و 250 قطعه طیور در 2 کشتارگاه صنعتی طیور استان نظارت کردند.

رمضانی  وزن گوشت سفید استحصالی از این تعداد طیور را 6 هزار و 965 تن عنوان کرد و افزود: نظارت های مستمر دامپزشکی بر فعالیت کشتارگاه های دام و طیور استان در مدت یادشده به حذف و معدوم سازی حدود 45 هزار و 800 کیلوگرم لاشه دام و طیور کشتاری و آلایش خوراکی غیرقابل مصرف آن ها منجر شده است.

وی خاطرنشان کرد: مردم هنگام خرید گوشت قرمز به مهر و برچسب دامپزشکی روی لاشه ها دقت کنند و در خرید گوشت مرغ هم به تاریخ تولید و انقضای حک شده روی بسته بندی توجه داشته باشند.

انتهای پیام/ش

برچسب ها: بجنورد ، گوشت ، کشتارگاه ، سلامت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.